0 کمک آنلاین

روز پزشک مبارک

  • ۱ شهریور ۰۱
  • 415 بازدید
  • 0 دیدگاه

امروز روز ملی پزشک است. وجه تسمیه این روز، همزمانی آن با تولد ابوعلی سینا، پزشک، فیلسوف و دانشمند ایرانی است. کسی که با کوششی فراتر از مرزهای توانایی بشر توانست سنت‌های طب کلاسیک یونانی را به دنیای طب جدید پیوند زند. شاخص‌ترین ویژگی فعالیت‌های او، تلاش برای گشودن افق‌هایی نو در دانش پزشکی است: دیدن، خواندن، تجربه کردن و آموختن بی‌وقفه.

از بخت بلند کودکان مبتلا به سرطان ایران، بیمارستان محک در بدو تأسیس و آغاز فعالیتش از دانش و تجربه پزشکی از تبار ابن‌سینا برخوردار شد: زنده‌یاد پروفسور پروانه وثوق که تا آخرین روز زندگی پربرکتشان از آموختن و بازآموختن فارغ نشدند. با اینکه ایشان در مجامع علمی و پزشکی سراسر جهان جایگاهی والا داشتند اما هرگز خود را از آموختن بی‌نیاز ندیدند.

بی‌مناسبت نیست که به بهانه روز پزشک باوری جاافتاده ولی نادرست را تصحیح کنیم: باوری که «محک» را فقط «بیمارستان محک» می‌داند و پزشکان محک را تنها اطبایی می‌داند که در بیمارستان محک مشغول فعالیتند.

امروزه پزشکان بسیاری از بیمارستان‌های سراسر کشور که دارای بخش خون و آنکولوژی‌اند در سراسر ایران به درمان کودکان تحت حمایت مؤسسه محک مشغولند: پزشکانی که هر کدام در رشته تخصصی خود از نامداران آن رشته به شمار می‌روند.
روز پزشک بر همه پزشکان محک در سراسر ایران مبارک 

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.