0 کمک آنلاین

آتش چهارشنبه‌سوری محک، هنوز هم در قلبش روشن است

  • ۵ دی ۰۲
  • 127 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک، بیش از سه‌دهه است که بارِ سنگینِ درمانِ کودکان مبتلا به سرطان را بر شانه‌های استوارِ منابعِ انسانیِ خود، به سمت بهبودی برده است. بی همت، تخصص، دلسوزی و مهربانیِ کسانی که زیر سقف محک فعالیت می‌کنند، قطعا دست‌آوردهای بزرگ محک که بهبودِ بیش از ۱۶۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان در سراسر است، حاصل نمی‌شد. به همین دلیل است که منابع انسانی، یکی از ارزش‌های بنیادین محک شناخته می‌شود.

«روز بهبودیافتگان» محک، که مناسبتش تولد نخستین فرزند بهبودیافته‌ی محک است، در کنار یاریِ سرشار نیکوکاران، حاصلِ دست‌رنجِ منابعِ انسانیِ متخصص محک نیز هست. مهربانی و حضورِ گرمِ آن‌ها، همیشه در ذهنِ کودکان بهبودیافته‌ی محک نقش بسته و جزئی جدایی‌ناپذیر از خاطرات دورانِ درمانِ آن‌هاست. کیمیا، یکی از همین کودکان است که پرستارانِ محک را هنوز فراموش نکرده است.

آنقدر از روزهای درمانِ کیمیا در محک گذشته است که دیگر حتی یادش نمی‌آید بیماریش دقیقا چه بوده! حق هم دارد؛ وقتی خانواده‌اش متوجه بیماری کیمیای کوچک می‌شوند، تنها سه سال‌‌ داشته و اکنون جوان بیست‌وهفت ساله‌ی موفقی در شهر کرمانشاه است. او کسب‌وکار خودش را، که یک دفتر خدمات چاپ و طراحی‌ست، مدیریت می‌کند.

کیمیا، از بهبودیافته‌های قدیمیِ محک است که اولین ساختمانِ اقامتگاه محک را به خاطر دارد. آن زمان هنوز ساختمان بیمارستان محک ساخته نشده بود. کیمیا که در زمان درمان بسیار کوچک بوده لحظه‌های شادی که در محک داشته را فراموش نکرده است…. هنوز هم خاطرات زیبایی از چهارشنبه‌سوری‌ در حیاط ساختمان اقامتگاه دارد… هنگامی که دور آتش حلقه زده بودند و شادمانه بازی می‌کردند. می‌گوید اسمِ پرستارانش در خاطرش نیست، اما هنوز چهره‌های مهربانشان را به یاد دارد.

کیمیا در دانشگاه رشته‌ی ارتباط تصویری را برگزیده و تاکنون بیش از ۲۰۰ کتاب کودک و بزرگسال را تصویرسازی یا صفحه‌بندی کرده است و حالا با راه‌اندازی دفتر خدمات چاپ ‌و طراحیش، کارآفرین هم محسوب می‌شود! کیمیا معتقد است که مبارزه با سرطان به او یاد داده در برابر سختی‌ها همیشه قوی باشد؛ او به ما گفت برای فرزندان محک که اکنون در حال درمان هستند یک پیام دارد: «شاید این دوران، روزهای سختی برای شما باشد، اما باور داشته باشید که سرطانتان درمان می‌شود…»

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.