0 کمک آنلاین

افتتاح اورژانس جدید بیمارستان محک؛ قدمی بزرگ برای ارائه‌ی خدمات بهتر

  • ۲۷ دی ۰۲
  • 378 بازدید
  • 0 دیدگاه

بیمارستان محک، در یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ی زیرساخت‌های خود در سالیان اخیر، برای بهبود ارائه‌ی خدمات به کودکان مبتلا به سرطان کشورمان -که مأموریت اصلی این مؤسسه به شمار می‌رود- اورژانس خود را نوسازی کرده است.

به گفته‌ی دکتر بهداد ثبوتی، «معاون مدیر عامل محک در امور پشتیبانی بیمارستان» اورژانس قبلی بیمارستان، با زیربنایی حدود ۲۳۰ مترمربع، به فضایی جدید و بزرگ‌تر با حدود ۴۳۰ متر زیربنا منتقل شده است. این تغییر، براساس انطباق با نیازهای فعلیِ بیمارستان صورت پذیرفته است. مطابق استانداردهای وزارت بهداشت، هر بیمارستان باید حداقل به میزانِ ۱۰% ظرفیتش، تخت اورژانس داشته باشد؛ محک، روزانه حداقل ۷۶ تخت فعال در بخش‌های بستری خود دارد، از این رو اورژانس جدید بیمارستان با ۸ تختِ تحت نظر و دو اتاق ایزوله و یک اتاق ایزوله روان، ظرفیتی بالاتر از استانداردهای فعلی را داراست. همچنین امکان مستقر کردنِ ۱۰ تخت برانکاردی برای مواقع بحران در این اورژانس وجود دارد.

رعایت کلیه‌ی استانداردهای داخلی و بین‌المللی در اورژانس جدید، از دیگر مزیت‌های این بخش است. داشتنِ هواساز، تأسیسات، تابلوبرق و باکس‌های آتش‌نشانیِ مخصوص و جدا از دیگر واحدهای بیمارستان، باعث می‌شود که این امکانات مستقل در مواقع بحرانی، کاربردهای بیشتری داشته باشند. همچنین، این اورژانس در سه‌ محدوده‌ی مختلف شامل پیش‌ورودی، اتاق عمل و اتاق احیاء و بخش بستری کودکان، به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی و حرکت برانکارد و پرسنل بسیار راحت‌تر از قبل صورت گیرد.

در طراحی فضای اورژانس جدید، به رعایتِ حالِ خانواده‌ی فرزندان محک توجهِ ویژه‌ای شده است، به گونه‌ای که جابه‌جایی آن‌ها میان بخش‌های مختلف به حداقل خود می‌رسد. با قرار گرفتنِ تمامِ بخش‌های اورژانس، لابی، پذیرش، میز بازی، داروخانه، صندوق و ترخیص در یک طبقه، فرآیند پذیرش و درمانِ کودکان برای والدین آن‌ها بسیار راحت‌تر از قبل شده است. چنین تهمیدی موجب صرفه‌جویی در زمان والدین و پرسنل، بهینه‌سازی مصرف انرژی و نیز بهبود خدمات به فرزندان محک و والدین آن‌ها می‌شود.

با وجود تمام اقداماتِ انجام شده برای این اورژانس، آرزو داریم این بخش همیشه خالی از کودکان باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.