0 کمک آنلاین

افتتاح ساختمان پزشکانی با هدف تشخیص زودهنگام سرطان توسط محک

  • ۲۹ آبان ۰۲
  • 802 بازدید
  • 0 دیدگاه

مؤسسه خیریه محک همزمان با روز جهانی کودک به منظور بهبود دسترسی و گسترش خدمات درمانی، تشخیصی و مشاوره‌ای برای بیماران قطع درمان، در حال درمان و موارد جدید ساختمان پزشکانی را در ستارخان با حضور پزشکان فوق‌تخصص خون و انکولوژی کودکان، جراح مغز و اعصاب کودکان، متخصص کودکان افتتاح کرد. این مرکز که پیشتر به عنوان اقامتگاهی برای خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک فعال بود، با تغییر کاربری از آبان ماه ۱۴۰۲ به ساختمان پزشکان تبدیل شده است؛ از این رو، ظرفیت‌های جدیدی در زمینه تشخیص و درمان‌ سرطان‌های گوناگون کودکان و دیگر عوارض ناشی از آن به وجود آمده است.

دکتر علیرضا دانشگری، معاون درمان محک در این زمینه گفت: «پس از شیوع کرونا و ضرورت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، اقامتگاه‌های محک تعطیل شد و از آن زمان تا کنون فرزندان محک در هتل‌هایی که از نظر بهداشت مورد تائید محک و وزارت بهداشت است، اقامت می‌کنند. از آنجایی‌که دسترسی جغرافیایی موسسه خیریه و بیمارستان محک با محل اقامت بیشتر خانواده‌ها، سخت است و خانواده‌ها درخواست مراجعه به مرکزی با دسترسی بهتر را مطرح کرده بودند، اقامتگاه ستارخان تغییر کاربری داده و به ساختمان پزشکان تبدیل شد.»

وی ادامه داد: «این ساختمان پزشکان، محلِ جدیدی برای فعالیت پزشکانِ حاضر در بیمارستان محک خواهد بود؛ از این رو دسترسیِ شهری به پزشکان متخصص در حوزه سرطان کودکان، بهبود چشم‌گیری پیدا می‌کند. در کلان‌شهر بزرگ و پرترافیکی مانندِ تهران، افتتاحِ این مرکز موجب صرفه‌جویی در زمان و نیز هزینه‌های خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان می‌شود. در حالی که بیمارستان محک در منتهی‌الیه شمال‌شرق تهران واقع شده است، این ساختمان پزشکان در ستارخان امکان بسیار مناسبی برای ساکنین مرکز و غرب تهران و نیز استان البرز فراهم کرده است تا از خدمات تشخیص و نیز پیگیری بیماری کودکان بهره‌مند شوند.»

دکتر دانشگری با بیان آنکه پزشکان عمومی و اطفال با مشاهده علائم اولیه سرطان می‌توانند کودکان را به این مرکز راهنمایی کنند گفت: «تشخیص زودهنگام سرطان، یکی از اصلی‌ترین عواملِ بهبودِ سرطان در کودکان است. افتتاح مطب پزشکان فوق‌تخصص کودک در محدوده‌ی ستارخان، این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد که با بهبود دسترسی به پزشکان متخصص، حتی یک روز را هم برای تشخیص به موقع بیماری کودک خود از دست ندهد. در نتیجه‌ی تشخیص زودهنگام سرطان، روند درمان سریع‌تر آغاز شده و به تبع آن، ضریب بهبودی کودکان به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.»

وی در پایان گفت: «شناخت علائم شایعِ سرطان، می‌تواند گامِ مهمی در تشخیص سرطان در کودکان باشد و والدینی که از علائم سرطان‌های شایعِ کودکان آگاه هستند، نقش مهمی در بهبودِ کودکان خواهند داشت. ساختمان پزشکان فوق‌تخصص کودکان آماده‌ی خدمت‌رسانی به والدینی‌ست که علائم شایعِ سرطان را در فرزندان خود مشاهده کرده و در صددِ درمانِ بیماریِ فرزندان خود هستند.»

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.