0 کمک آنلاین
روز جهانی بشردوستی

به پاس قهرمانان واقعی

  • ۲۸ مرداد ۰۱
  • 307 بازدید
  • 0 دیدگاه

نامگذاری روزی به نام روز جهانی بشردوستی توسط سازمان ملل متحد، سابقه‌ای نوزده ساله دارد. این روز به یاد بیست و دو نفر از ناجیانی نامگذاری شد که در پی انفجار بمبئی در ستاد سازمان ملل متحد جان خود را از دست دادند. از آن پس هر سال، این روز با عنوانی منحصر به آن سال، بزرگ داشته می‌شود. عنوان این روز در امسال «قهرمانان واقعی» است و منظور از این قهرمانان، کسانی هستند که به هر شکلی در برابر گسترش ویروس مرگبار کووید ۱۹ ایستادگی کردند. خط مقدم این نبرد در مراکز درمانی و بهداشتی در سراسر دنیا شکل گرفت و همزمان بیشمار دانشمند در گرداگرد این کره خاکی تمام توان خود را بر ساخت دارویی برای درمان و واکسنی برای پیشگیری از این بلای جهانی متمرکز کردند. اگر امروز جهان روزهای آرام‌تری را می‌گذراند، این آرامش مرهون تلاش‌ها و تخصص‌های همان قهرمانان واقعی است.
بیمارستان محک نیز مانند دیگر مراکز درمانی در معرض حمله این ویروس قرار گرفت، ویروسی که جان کودکانی را تهدید می‌کرد که سیستم ایمنی و دفاعی ضعیفی داشتند. با همت و تلاش‌های انجام شده در محک، ابتلا به این ویروس برای کودکان مبتلا به سرطان در کمترین حد ممکن نگاه داشته شد.
امروز که باز صدای پای گسترش این ویروس به گوش می‌رسد، برعهده‌ همه‌ ماست تا با تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به یاری قهرمانان واقعی مبارزه با این بیماری، یعنی کادر پرستاری و درمان بشتابیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.