0 کمک آنلاین

 تیک آبی محک عشق به «دیگری» است

  • ۱۹ دی ۰۲
  • 907 بازدید
  • 0 دیدگاه

یادداشتی درباره دریافت تیک آبی محک از اینستاگرام؛

 تیک آبی محک عشق به «دیگری» است

مؤسسه‌ خیریه‌ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) به عنوان نخستین خیریه‌‌ ایرانی، موفق به دریافت تیک آبی از اینستاگرام شده است. از اواسط دی ماه ۱۴۰۲ تیک آبی توسط اینستاگرام در کنار نام کاربری صفحه‌ محک درج شده که نشان می‌‌دهد‌ این صفحه توسط تیم اینستاگرام بررسی و اعتبار و اصالت آن برای این شبکه‌ اجتماعی مورد تأیید است.

چرا تیک آبی مهم است؟

تیک آبی برای جلب اعتماد و اطمینان نسبت به حساب‌های کاربری که اصالتشان سنجیده شده استفاده می‌شود. وقتی یک حساب کاربری مورد تأیید اینستاگرام باشد، به این معناست که فعالیت‌های آن صفحه به صورت کاملا قانونی انجام می‌شود. به طور کلی صفحاتی که بتوانند این نماد اعتبار را دریافت کنند، از دیگر صفحات متمایز می‌شوند.

یکی از مشکلات بوجود آمده در صفحات مجازی افزایش اکانت‌های غیراصل و تقلبی است. افراد زیادی هستند که با انگیزه‌های مختلف اقدام به ایجاد صفحات تقلبی و صفحاتی برای هواداری از افراد مشهور و برندهای معتبر می‌کنند که اپلیکیشن اینستاگرام قادر به جلوگیری از آن نیست. به همین دلیل شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفته به وسیله‌ تیک آبی، حساب‌های کاربری رسمی را از نمونه‌های تقلبی و جعلی آن جدا کند تا مخاطبان با یک نگاه، متوجه اصالت صفحه شوند. به همین دلیل محک تلاش فراوانی کرد تا بر اساس عمل به ارزش شفافیت خود صفحه‌ اصلی این مؤسسه را از صفحات فرعی که افراد دیگری آن را ایجاد کرده‌ بودند متمایز کند.

دریافت تیک آبی در اینستاگرام به صورت عمومی برای کاربران عادی قابل انجام نیست و تصمیم‌گیری در این باره، توسط تیم اینستاگرام انجام می‌شود. اعطای تیک آبی از سوی تیم اینستاگرام و به صورت داوطلبانه و براساس ارزیابی مسئولان اینستاگرام صورت می‌گیرد. تیم اینستاگرام معمولا به فعالیت‌های خاص و ویژگی‌های منحصر به فرد حساب‌ها توجه می‌کند تا تشخیص دهد کدام حساب‌های کاربری شایسته‌ دریافت تیک آبی هستند. برای دریافت تیک آبی معیارهایی مانند: شهرت، جامعیت و معتبر بودن هویت در نظر گرفته می‌شوند.

درباب ضرورت دریافت تیک آبی محک

تیک آبی اینستاگرام محک نشان تأیید هویت حساب کاربری این مؤسسه است. محک با این اقدام تلاش کرده است از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند؛ چرا که بعضی مواقع در شبکه‌های اجتماعی مختلف، افراد سودجو اقدام به جعل هویت دیگران به ویژه حساب‌های کاربری معروف و نیز سوء استفاده از اعتبار حساب کاربری اصلی می‌کنند. بنابراین حالا کاربران صفحه‌ محک با مشاهده‌ تیک آبی در کنار نام محک می‌توانند به اصل بودن این صفحه اطمینان و آن را در میان انبوهی از صفحات تقلبی پیدا کنند.

البته همه‌ این موارد برای صفحاتی است که می‌خواهند تنها با اعتبار و هویت خود تیکِ آبی اصالت را دریافت کنند؛ دریافت رایگان تیک آبی صرفا برای افراد معروف و مطرح و برندهای معتبر ممکن است.

در سالیان اخیر و براساس سیاست‌های اینستاگرام، افراد، کسب‌وکارها و صفحه‌های گوناگون با پرداخت مبالغی می‌توانند تیک آبی اصالت را دریافت کنند، اما محک، موفق شده است که این نشان را بدون پرداخت وجه و از طریق اعتبار و اصالت خود در شبکه‌ مجازی اینستاگرام و با تلاش یک‌ساله‌ واحد روابط عمومی این سازمان به‌دست آورد. اعتباری که به واسطه‌ اعتمادِ نیکوکاران، داوطلبان و منابع انسانی و عمومِ دنبال‌کنندگان این مؤسسه‌ خیریه به دست آمده است؛ چرا که محک، براساس ارزش‌ شفافیت خود، اعتقاد دارد هیچ افتخار و اعتباری با پول قابلِ خریدن نیست و آن اعتباری قابلِ اعتناست که به واسطه‌ عملکردِ سازمان به دست آمده باشد. اعتبار محک، عشق به انسان است که همیشه در قلبِ حامیانِ کودکان مبتلا به سرطان روشن و فروزان است.

با وجود مزایایی که تیک آبی اینستاگرام برای صفحه‌ محک ایجاد می‌کند ما از این پس مسئولیت بیشتری در برابر محتواهای خود داریم و بیش از پیش برای تولید محتواهای باکیفیت تلاش می کنیم‌. کسب این اعتبار را به تمامِ حامیان عزیزمان تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت روز افزون برای این مؤسسه و سلامتیِ فرزندان محک داریم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.