0 کمک آنلاین

در شروع ماه آگاهی‌رسانی سرطان کلیه، با علائم این سرطان آشنا شوید

  • ۱۲ اسفند ۰۲
  • 125 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک هر ساله بر اساس مسئولیت خود و برای آن‌که جامعه را نسبت به علائم انواع سرطان‌های کودکان آگاه کند اقدام به معرفی علائم شایع سرطان می‌کند. سرطان کلیه، یکی از سرطان‌های شایع در بین کودکان است. سرطان کلیه، پس از سرطان‌های خون، سیستم اعصاب مرکزی و لنفوم، چهارمین سرطان شایع در بین کودکان است. چیزی در حدود ۵ درصد از کودکان تحت حمایت محک، به این سرطان مبتلا هستند. به علت اهمیت و فراوانیِ این بیماری در بین کودکان و نیز بزرگسالان، ماه مارس در تقویم جهانی به نام «ماه آگاهی‌رسانی سرطان کلیه» در جهان نام‌گذاری شده است.

از علائم این سرطان وجود یک غده بزرگ یا توده سخت در شکم کودک، وجود خون در ادرار، فشار خون بالا، تنگی نفس و تبی‌‎ست که پایین نمی‌آید. اگر این علائم را در فرزند خودتان یا فرزندان اطرافیانتان دیدید، کودک را به سرعت نزد پزشک متخصص ببرید. مشاهده این علائم به معنی وجود قطعی بیماری سرطان نیست ولی با دیدنشان حتما به پزشک مراجعه کنید.

امیدواریم با تشخیص به موقع علائم سرطان، درمان تمام فرزندان مبتلا به سرطان سرزمینمان کم‌دردتر، کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر باشد تا بتوانند به سرعت مسیر بهبودی را طی کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.