0 کمک آنلاین
زخم‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی كودكان

کنفرانس درمان و مراقبت از زخم‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی كودكان در محک برگزار شد

  • ۹ شهریور ۰۲
  • 179 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی کودکان مبتلا به سرطان با هدف ارتقای کیفی ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به کودکان تحت حمایت خود، کنفرانس درمان و مراقبت از زخم‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی كودكان را در روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ برگزار کرد. فوق‌تخصصان خون و انکولوژی كودكان، راديوانكولوژي، عفوني كودكان، جراحي و ترميم سوختگي، متخصصان كودكان، طب اورژانس، پزشکان عمومی و گروه‌های پرستاری از شرکت‌کنندگان این کنفرانس پزشکی بودند.

کودکان مبتلا به سرطان ممکن است بسته به نوع بیماری و درگیری پوستی در آن، عوارض ناشی از روش‌های شیمی‌درمانی و پرتودرمانی دچار زخم یا زخم‌بستر شوند. همچنین احتمال دارد کودک به طور غیرمستقیم در اثر ضعف عضلانی و جسمی، تحلیل رفتن بافت ترمیم‌کننده یا حتی در وضعیت پیشرفته برخی از سرطان‌ها، به زخم دچار شود. البته در این میان زخم‌های ناشی از نشت داروهای شیمی‌درمانی را هم باید جدی گرفت؛ بر همین اساس و با هدف ارائه آخرین روش‌های درمان و مراقبت زخم‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی کودکان، این کنفرانس روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ در محل سالن کنفرانس‌ بیمارستان محک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر عليرضا دانشگري، معاون مدیرعامل در حوزه درمان، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان از ضرورت توجه به زخم در فرآیند درمان سرطان کودکان سخن گفت. دکتر بهداد ثبوتی، دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس نیز ضمن گرامی‌داشت یاد پرفسور پروانه وثوق، درخصوص اهمیت شناخت پوست سخن گفت.

کنترل زخم از اولویت‌های مهم تشخیصی، درمانی و مراقبتی در کودکان مبتلا به سرطان است به گونه‌ای که گاهی اوقات به دلیل شدت زخم ایجاد شده و عوارض آن، بیماری اصلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با تمرکز بر این موضوع، این کنفرانس علمی با ارائه سخنانی توسط پزشکان متخصص این حوزه و همچنین برگزاری پانل علمی به پایان رسید.

این کنفرانس علمی با حمایت مالی شرکت کار و اندیشه، شرکت مهرگان تجارت کارمانیا و شرکت آرنا حیات دانش و در راستای مسئولیت اجتماعی ایشان برگزار شد. محک امیدوار است با برگزاری چنین کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های علمی که زمینه تبادل تجربیات علمی و عملی همکاران و متخصصان گروه‌های مختلف را فراهم می‌کند، به کاهش بروز زخم و بهبود مستمر روند درمان کودکان کمک چشمگیری ‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.