0 کمک آنلاین

سخنرانی متخصصان بیمارستان محک در هشتمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی

  • ۱۵ اسفند ۰۲
  • 76 بازدید
  • 0 دیدگاه

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک در بیش از سه دهه فعالیت خود، کوشیده است از طریق گسترش همکاری با موسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان، به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روش‌های موثر درمان دست پیدا کند. این اقدام یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های محک برای تحقق شعار «تحول درمان» است. از این رو، متخصصان و پزشکان بیمارستان فوق تخصصی محک خود را ملزم به حضور در همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین المللی مرتبط با سرطان می‌دانند تا از این رهگذر و در تعامل با سایر متخصصان داخلی و خارجی بتوانند به برنامه‌های درمانی موثرتر و به‌روزتری برای کودکان مبتلا به سرطان دست یابند.

با توجه به پیشرفت هایی که طی سال‌های اخیر در درمان‌های سیستمیک و رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان رخ داده، نیاز به تبادل اطلاعات در این زمینه در بین متخصصان ضروری است. بر همین اساس دو متخصص بخش رادیوتراپی (راديوانكولوژي) بیمارستان محک در هشتمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی و هجدهمین همایش سالیانه انجمن رادیوانکولوژی ایران که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، حضور یافتند.

 

حدیث مومنی، کارشناسی ارشد رادیو بیولوژی بیمارستان فوق‌تخصصی محک با موضوع «دخالت‌های رادیوبیولوژیکی در RE- IRRADIATION» و دکتر میترا قالیبافیان، مسئول فنی مرکز رادیوتراپي بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک با موضوع «بخش رادیوانکولوژی: نمونه‌ای از تعامل و تبادل نظربین حرفه‌ای برای بهبود کیفیت درمان» در این همایش سخنرانی کردند. همچنین دکتر قالیبافیان در روز سوم این همایش «چالش‌های رادیوتراپی در درمان سرطان کودکان» را به بحث و بررسی گذاشت.

 

در این همایش متخصصان بیمارستان فوق تخصصی محک با درمان چندتخصصی که هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال اجراست و طی چند سال اخیر به ویژه در درمان تومورهای مغزی شایع کودکان در بیمارستان محک مورد تأکید بوده، بیشتر آشنا شدند.

از آن جایی که جامعه رادیوانکولوژی، علاوه بر متخصصان رادیوانکولوژی، همکاران فیزیک رادیوتراپی، كارشناسان  رادیوتراپی، رادیوبیولوژیست و پرستاران انکولوژی را در زیر چتر خود دارند، در این برنامه، هر یک از این همکاران، برنامه‌های مجزایی را در سالن‌های مختلف ارائه کردند.

 

مؤسسه محک با دارا بودن تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در ایران و بر اساس تعهد و صداقت در ارائه خدمات جامع و یکپارچه در مسیر درمان کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنان در چارچوب استانداردهای بین‌المللی، خود را نسبت به استفاده بهینه از منابع و دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری مسئول می‌داند. از این رو محک همواره تلاش می‌کند تا با حضور در مجامع علمی ملی و بین‌المللی از جدیدترین و مؤثرترین برنامه‌های درمانی کودکان مبتلا به سرطان در کشور آگاهی یابد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.