0 کمک آنلاین

شفافیت، حافظِ اعتماد میانِ ما و شما

  • ۱۶ مرداد ۰۲
  • 369 بازدید
  • 0 دیدگاه

اعتماد، مهم‌ترین داراییِ هر مؤسسه خیریه مردم‌نهاد است و مؤسسه محک نیز از این قاعده مستثنا نیست. اعتماد بین مؤسسه خیریه و نیکوکارانش باعث حفظ و استمرار تصویری می‌شود که آن مؤسسه از خود در جامعه نشان داده است. هر خدشه و خللی به این اعتماد، باعث مخدوش شدن ِ تصویر آن مؤسسه می‌شود. این اعتماد موجودی زنده است: قد می‌کشد، رشد می‌کند، ریشه می‌دواند و گاه خزان زده و زرد می‌شود. این موجود زنده نیاز به نگهداری دارد و عامل نگهداری ِ آن «شفافیت» است. شفافیت، زمینه ساز اعتماد است. شفافیت هوایی‌ست که اعتماد در آن نفس می‌کشد؛ به همین دلیل است که مؤسسه‌ محک، شفافیت را (در کنار پاسخگویی، قدرشناسی، زیبایی‌شناسی و سرمایه‌های انسانی) از ارزش‌های بنیادین خود به شمار می‌آورد.

محک می‌کوشد تا با ارائه گزارشات دقیق و تایید شده از عملکرد مالی خود (چه در زمینه جذب کمک‌های نیکوکارانه و چه در شرح هزینه‌کرد ِ کمک‌های نیکوکاران ) تا حد ممکن، شفاف باشد. موسسه خیریه محک با باور عمیق به شفافیت، صورت های مالی حسابرسی شده خود را هر سال از طریق وب سایت در معرض دید همه ذیربطان و آحاد جامعه قرار می‌دهد.

موسسه محک در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب رتبه اول ممیزی شرکت بازرسی بین المللی SGS بر اساس استاندارد NGO Benchmarking در جهان شده است که اساسی‌ترین مبنای آن رعایت دقیق شفافیت و پاسخگویی در کلاس جهانی بوده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.