0 کمک آنلاین

معرفی شبکه همکاری و ارتباطی محک در روز جهانی سرطان

  • ۱۸ بهمن ۰۲
  • 152 بازدید
  • 0 دیدگاه

در نشست مشترک خیریه‌های حوزه سرطان کودک در شیراز عنوان شد

معرفی شبکه همکاری و ارتباطی محک در روز جهانی سرطان

 

به مناسبت روز جهانی سرطان، چهار موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان از چهار خطه ایران در استان فارس گرد هم جمع شدند. مدیر عاملان مؤسسه‌های خیریه محک، تسکین، کسا و خراسان در یک نشست مشترک در شیراز گرد هم آمدند و به مناسبت روز جهانی سرطان به بیان گزارش اقدامات خود به جامعه‌ پرداختند.

 

آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» ضمن ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده در ۳۳ سال فعالیت محک گفت:‌ «این مؤسسه در چارچوب سومین برنامه استراتژیک و با شعار «محک فقط تهران نیست» سه مؤسسه تسکین در تبریز، کسا در اصفهان و خراسان در مشهد را که با انگیزه درونی شکل گرفته و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، توانمند کرده است. باعث افتخار ماست که اعلام کنیم در حال حاضر شبکه همکاری و ارتباطی از سازمان‌های مردم‌نهاد مستقل با استاندارد یکسان در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران شکل گرفته است.»­­­­

مدیرعامل محک ادامه داد: «توانمندسازی این سه مؤسسه در یک شبکه یکپارچه با توجه به تعداد مراجعان بالا به آنان و انتقال تجربیات مؤسسه محک در ارائه خدمات درمانی، رفاهی، اقتصادی و روان‌شناختی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان انجام گرفته است.»

 

در ادامه این نشست خبری، جواد میلانی، مدیرعامل خیریه تسکین در تبریز گفت:‌ «باید این رویداد خبری را به فال نیک بگیریم. ما چهار موسسه خیریه در ۴ استان با یک هدف مشترک اما به شکل مستقل فعالیت می‌کنیم و یک شبکه را تشکیل داده‌ایم. ما چهار موسسه خیریه گرد هم آمده‌ایم تا هیچ کودکی در هیچ کجای ایران تبعیض درمانی را احساس نکند.»

وی در معرفی موسسه خیریه تسکین گفت: «به واسطه آغاز همکاری موسسه تسکین با موسسه خیریه محک، از سال ۱۳۹۸، فعالیت این سازمان براساس استاندارد محک آغاز شد. از آن زمان تاکنون بالغ بر ۱۹۰۰ پرونده کودک مبتلا به سرطان در خیریه تسکین تشکیل شده که از این تعداد ۶۸۰ کودک تحت درمان هستند.»

مدیرعامل خیریه تسکین با بیان آنکه با کسب تجربه از موسسات خیریه مخصوصا محک تاکنون ۶۴۰ کودک مبتلا به سرطان قطع درمان شده‌اند گفت: «این افتخاری است که نشان می‌دهد سرطان پایان زندگی نیست و با حمایت به موقع، نتایج زندگی‌بخشی حاصل می‌شود.»

 

محمدرضا احمدی مدیر عامل موسسه خیریه کسا اصفهان، از دیگر اعضای این نشست بود. احمدی ضمن بیان نحوه شکل‌گیری کسا گفت: «با توجه به استراتژی محک در سال ۱۳۹۳، موسسه مستقل کسا به شکل رسمی تاسیس شد و طی تفاهم‌نامه پنج ساله با محک توانمند شد. از آن زمان حدودا ۲۲۰۰ پرونده کودک تشکیل شده. در حال حاضر ۱۰۰ کودک تحت درمان هستند و خوشبختانه ۶۰۰ کودک قطع درمان شده‌اند. موسسه کسا علاوه بر اصفهان، کودکان مبتلا به سرطان کاشان را نیز تحت پوشش دارد و افق ما حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در کل استان اصفهان است.»

 

شیما شریفی، مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نیز در این نشست خبری گفت: «موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان از سال ۱۳۹۵ در راستای استراتژی توانمندسازی موسسات خیریه توسط محک به شکل مستقل تاسیس شد. در روزهای نخست، مسیر خود را آسان می‌دیدیم اما در مدت کوتاهی متوجه شدیم اگر محک در کنار ما نبود، امکان نداشت ما به نقطه امروز برسیم. بهره‌مندی از کوله‌بار تجربه ۳۳ ساله محک، موسسه خیریه خراسان را در سال ۱۴۰۲ به موسسه‌ای تبدیل کرد که در حال حاضر ۱۰۶۰ کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت دارد. ما به شکل روزانه ۲۰ کودک جدید را ثبت و وارد چرخه حمایتی درمان می‌کنیم.»

وی گفت: «با توجه به زیرساخت، برنامه و استراتژی که از موسسه محک دریافت کردیم، این افتخار را داریم که پذیرای تمام کودکانی باشیم که برای درمان از سیستان و بلوچستان تا خراسان به ما مراجعه می‌کنند.»

 

نشست مشترک خیریه‌های فعال حوزه سرطان کودک با پرسش و پاسخ خبرنگاران به پایان رسید. محک امیدوار است با توانمندسازی خیریه‌های فعال در حوزه سرطان کودک براساس استانداردهایی که حاصل ۳۳ سال فعالیت این سازمان است، خدمات یکپارچه درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور ارائه شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.