0 کمک آنلاین
تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

نقش محک در تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

  • ۲۲ مرداد ۰۲
  • 320 بازدید
  • 0 دیدگاه

مشارکت اجتماعی، در سالیان اخیر، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی‌ست که در بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای اجتماعی غیردولتی مطرح شده است. تمرکز در این گونه فعالیت‌ها، تحققِ نیازها و اهدافِ اقتصادی سازمانها با نگاهی به اهداف اجتماعی و محیط‌زیستی‌ست. بنگاه‌های اقتصادی با مشارکت‌ اجتماعی، ضمنِ فعالیتِ اصلی‌شان، نقش پررنگی در بهبود کیفیت زندگی جامعه ایفا می‌کنند.

سازمان‌های مردم‌نهاد اساساَ در راستای عمل به وظایف اجتماعی فعالیت می‌کنند و به این شکل، بستری را برای مشارکت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌نمایند. محک، به عنوان یکی از مهم‌ترین خیریه‌هایی که در حوزه‌ی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان فعالیت دارد، از تشکل‌هایی‌ست که سرآمدِ همکاری در مشارکت‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

«برگزاری همایش‌های بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سرطان کودک» از سال ۸۹، «ایجاد مرکز اهداءکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در محک»، «استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر»، «تبدیل هزینه‌های سربار به هزینه‌های پربار درمان»، «صرفه‌جویی در استفاده از منابع گوناگون مانند آب، برق و گاز»، تنها بخشی از پروژه‌ها و فعالیت‌های محک در راستای تحقق مشارکت‌های اجتماعی‌ست. محک همواره در تلاش است تا نه تنها با حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، سلامتی را به زندگیِ آینده‌ی آنان بازگرداند، بلکه می‌کوشد که با ایجاد بستر مشارکت‌های اجتماعی‌، محیطِ زیست و جامعه‌ای سالم و پویا برای آنان به امانت بگذارد. از این رو، محک از همکاری با شرکتها و بنگاه‌های اقتصادی گوناگون برای توسعه مشارکت اجتماعی آنها استقبال می‌کند.

۲۲ مرداد، در تقویم رسمی کشورمان، به پیشنهاد سازمان‌های مردم‌نهاد، روزِ «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» نام‌گذاری شده است. به پاس تمام تلاش‌های بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های غیردولتی در راستای ارتقای کیفیت زندگیمان، این روز را گرامی می‌داریم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.