0 کمک آنلاین
نمایشگاه نقاشی «در امتداد خیال»

نمایشگاه نقاشی «در امتداد خیال»

  • ۱۲ اردیبهشت ۰۲
  • 317 بازدید
  • 0 دیدگاه

نمایشگاهی شامل نقاشی‌های ۵۱ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ سال با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، در مؤسسه خیریه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه، «در امتداد خیال» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی – نقاش و مدرس دانشگاه – است که در قالب ۵۱ تابلوی نقاشی نمایش داده می‌شود؛ هنرمندان کودک و نوجوان تخیلات زیبای خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام مهربانی و همدلی، با دوستان هم‌سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند.

تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره این نمایشگاه  گفت: «همه ما از کودکی خیال‌پردازی و دنیاهای پر از رنگ و نور را برای خودمان تصور کرده‌ایم. رویاها و آرزوهای ما در تمام بخش‌های مختلف زندگی، با روح و جان ما همراه بوده‌اند و برای رسیدن و تحقق آنها سعی کرده‌ایم. حال باید ببینیم که خیالات یک کودک مبتلا به سرطان چه چیزی را جستجو می‌کند؟ آیا تعریف او از زندگی با خیال‌پردازی‌هایش یکی است؟ قطعا مهم‌ترین نقطه‌ای که او در خیالش می‌پروراند بلند شدن از تخت بیماری و شکست سرطان باشد؛ او در مرحله بعدی خیالات شیرین و نورانی‌اش را متصور می‌شود.»

وی افزود: «نقاشان کودک و نوجوان ما هم خیالات پر از نور و زیباییشان را تقدیم به دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود کرده‌اند و برایشان آرزویی جز سلامتی و پیروزی بر بیماریشان ندارند و امیدوارند با تحقق آرزوها و خیالاتشان دنیای زیبا و عاری از بیماری و رنج و درد داشته باشیم. امیدواریم شما هم در امتداد خیالات نقاشان ما همراهمان باشید.»

بهبهانی با بیان آنکه این شانزدهمین سال است که نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کند ادامه داد: «انگیزه برای برپایی این نمایشگاه در این ۱۶ سال با توجه به عکس‌العمل‌ها و برخورد بچه‌ها پس از هر نمایشگاه در فعالیت‌های انسان‌دوستانه و کمک و یاری به دوستانشان است. در واقع این نمایشگاه تلنگریست در ذهن و فکر آنها که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تأثیر بزرگی می‌توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.»

عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

تارا بهبهانی – نقاش و پژوهشگر هنر – ۲۱ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. بیش از ۷۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی از بی‌ینال‌های مختلف در خارج از کشور گرفته است.

این نمایشگاه دو روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس انتهای اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، بلوار شهید مژدی (اوشان)،خیابان پروفسور وثوق، بلوار محک، ابتدای بن بست نقشینه، موسسه محک، ساختمان مؤسسه خیریه محک، یادمان میترا سادات میرباقری، مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.