0 کمک آنلاین
آخرش چی میشه؟

آخرش چی میشه

  • ۲۴ اسفند ۹۸
  • 1325 بازدید
  • 0 دیدگاه
ما توی دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت حرف اول رو می‌زنه. دنیایی که توش قبض‌ها در کمتر از یک دقیقه پرداخت می‌شن. خبرها در عرض چند لحظه به کل دنیا می‌رسن و فست‌فودها جای غذاهای معمولی رو می‌گیرن. تو این دنیا صبر کردن سخت‌تر از قبل شده و همه می‌خوایم زود بفهمیم آخرش چی می‌شه. ندونستن آخرش یعنی ابهام و روانشناس‌های محک که با خانواده‌های در ارتباطن که شرایط پر ابهامی رو توی بیماری بچه‌شون می‌گذرونن و نمی دونن آخرش چی می‌شه توصیه‌هایی برای تاب‌آوری و صبر دارن:
۱.​چه بخواییم چه نه، آخر خیلی از اتفاق‌های زندگی‌مون زود معلوم نمی‌شه و به نتیجه نمی‌رسه. کیه که ندونه انتظار سخته ولی بهتره بدونیم نه فقط در مورد تموم شدن شیوع کرونا، بلکه در هر مرحله از زندگی‌مون ممکنه با شرایطی مواجه بشیم که مجبور شیم با ابهامش تا رسیدن به سرانجام ماجرا زندگی کنیم. پس این حقیقتیه که آگاهی نسبت بهش نه تنها در روزهای سخت امروز به کارمون میاد بلکه توی همه مراحل زندگی جواب می‌ده. بهتره این حقیقت رو بپذیریم تا زندگی برامون راحت‌تر پیش بره.
۲.​بعد از پذیرفتن، باید تمرین کنیم تا بتونیم این اصل رو در زندگی برای خودمون جا بندازیم. چجور تمرینی؟ تمرین صبوری! در قدم اول بیایم برای پیش بردن مسائل کوچیک و پیش پا افتاده این تمرین رو انجام بدیم و قبل انجامش کمی تأمل کنیم. اگه کاری رو می‌تونیم یک ساعت به تأخیر بندازیم، این کار رو انجام بدیم. اگه عادت کردیم روزی ۱۰۰ بار به تلفن همراهمون برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی سر بزنیم، عمدا اون رو به دفعات کمتری کاهش بدیم. صبر کردن‌های کوچیک کم‌کم برامون صبوری میاره.
۳.​سعی کنیم به جای اینکه توی همه لحظات مدام به نگرانی‌هامون فکر کنیم، در روز یه زمان مشخص برای فکر کردن به اونها در نظر بگیریم و در زمان‌های غیر از اون برای رسیدن به زمانی که معلوم کردیم صبر کنیم و به خودمون اجازه ندیم بهش فکر کنیم. اینجوری هم کمتر نگرانیم و هم صبورتر.
می‌دونیم انجام دادن تمرین صبوری در شرایطی که دنیا داره روز به روز به سمت سرعت بیشتر پیش می‌ره کار سختیه. زیر سقف محک هم بچه‌ها و خانواده‌هاشون گاهی سال‌ها برای رسیدن به سلامتی صبر می‌کنن و مسیر درمان رو با صبوری و پشتکار ادامه می‌دن. اینجاست که وقتی بهبودی اتفاق می‌افته، کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌شون احساس می‌کنن قهرمان شدن. شما هم می‌تونین تو شرایط سخت، قهرمان زندگی خودتون باشین. پس با صبوری و قدرت ادامه بدین و این پست رو برای افرادی که نیاز به صبوری بیشتری دارن بفرستین یا اونا رو در کامنت‌ها منشن کنین.

 

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما