0 کمک آنلاین
برگزاری بازارچه خیریه توسط یاوران کوچک محک

بازارچه خیریه توسط یاوران کوچک محک

  • ۲۶ اسفند ۹۳
  • 468 بازدید
  • 0 دیدگاه

۲۳ سال است که شکست سرطان تنها هدف ماست. اما در سالی که گذشت همه جا بیش از پیش صحبت از سرطان بود. این بیماری، هنـرمندان و چـهره‌های محبوبی را از ما گرفت و ترس همه از سرطان را بیشتر …

دانش آموزان کوچک “پیش دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه شمسا” به همراه مادران و معلمانشان بازارچه خیریه داوطلبانه‌ای را ۱۳ اسفند ماه با هدف کمک به دوستان کوچکشان در محک برگزار کردند. در کنار شور کودکی که حاکم بر فضای بازارچه بود، برپایی چنین برنامه‌ای به صورت خودجوش که نشان از نهادینه شدن فرهنگ کمک به هم نوع و پردختن جامعه به آموزش این فرهنگ کهن به کودکان این سرزمین دارد چشمگیر بود.
میز اطلاع رسانی محک روش های کمک به کودکان مبتلا به سرطان را با بیان شیرین برای کودکان توضیح می‌داد. کودکان با شور و شوق قلک‌های کودک و نوجوان محک را درخواست می‌کردند تا با پول تو جیبی‌هایشان مشق عشق ورزی بنویسند.
در این اتفاق نیک، هنرمند گرانقدر فاطمه معتمدآریا بار دیگر حمایت خود را از کودکان مبتلا به سرطان نشان داد و با حضور خود سعی کرد برای کودکان خاطره‌ای خوش از یک بازارچه خیریه را رقم بزند. او به همراه هنرمندان  داوطلبی که اجرای برنامه‌های کودک را به عهده دارند حال و هوای این بازارچه را برای دانش آموزان دلنشین تر کردند.
بچه ها که در غرفه محک صورت های خود را نقاشی کرده بودند با هم مسابقه دادند، آواز و سرود خواندند و از غذاهای خانگی مادران خود در غرفه ها لذت بردند و طعم مهر ورزیدن را با خاطره‌ای شیرین و شاد چشیدند.
محک در مسیر حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تلاش دارد فرهنگ مشارکت در امور خیریه را در جامعه گسترش دهد و با آموزش به یاوران کوچک خود و سهیم کردن آن‌ها در برنامه‌ها و روش‌هایی که مختص کودکان طراحی می‌شود، بذر بخشش و کمک را با امید به بالندگی در فردا در ذهن آنها می‌نشاند. در این مسیر محک از همراهی والدین و آموزگاران و اساتید ارجمندی بهره می‌برد که هیچ گاه پرورش روح را در پیچ و خم آموزش فرزندان کوچکمان از یاد نمی‌برند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما