0 کمک آنلاین

به مناسبت ماه آگاهی‌‌رسانی سرطان کودک:

  • ۲۰ مهر ۰۰
  • 580 بازدید
  • 0 دیدگاه

اماکن تاریخی در تهران، اصفهان و كرمان به دعوت محک طلایی شد

برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت، عمارت يخچال، سی و سه پل و گنبد جبليه براساس عمل به مسئولیت اجتماعی خود، به دعوت محک، با پیوستن به کمپین آگاهی‌رسانی درخصوص بیماری سرطان کودکان، به رنگ طلایی درآمدند. هدف از این اقدام اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر در خصوص بیماری سرطان در دوران کودکی در بین تمامی اقشار جامعه است.

 

الهام‌ انصاری، مدیر واحد روابط عمومی و امور بین‌‌الملل محک با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مدنی در جامعه برای اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر در خصوص آگاهی‌رسانی نسبت به سرطان در کودکان گفت: «محک به عنوان سازمانی که مهم‌ترین دغدغه آن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران است و همچنین به عنوان تنها عضو ایرانی در انجمن بین‌المللی سرطان کودکان (CCI)، همواره خود را در برابر آگاهی‌رسانی به جامعه نسبت به بیماری سرطان کودک مسئول می‌داند. به همین دلیل است که برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی‌بخشی از اولویت‌های اصلی این مؤسسه به شمار می‌رود.»

 

وی افزود: «از ابتدای تأسیس محک تا امروز اقدامات متعددی برای آگاهی‌رسانی در خصوص اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در کودکان انجام شده است چرا که این موضوع علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌های درمان می‌شود، درمان کم‌دردتر و مؤثرتر را نیز به دنبال خواهد داشت. همین کافی است تا محک به عنوان بیمارستانی که یک پنجم ظرفیت درمان بیماری سرطان کودکان را در خود جای داده و مؤسسه‌ای که متولی حمایت از قهرمانان کوچک و خانواده‌های‌شان است، اهمیتِ دانستن علائم سرطان دوران کودکی را با استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در جامعه، به گوش تمامی افراد برساند. ما معتقدیم که هر چه افراد بیشتری این آگاهی را داشته باشند تشخیص این بیماری زودتر صورت خواهد گرفت.»

 

وی افزود: «همان‌طور که بسیاری از کشورهای دیگر نیز در همین راستا، همزمان با پیوستن ایران و اماکن عمومی و تاریخی‌اش نظیر برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت، عمارت يخچال، سی و سه پل و گنبد جبليه به این پویش جهانی پیوستند. اماکنی مانند گالری ملی سنگاپور، بیمارستان دارای بخش خون و آنکولوژی کودکان KK در همین شهر، مؤسسه  Cankids در هند، سازمان Kuhsuk در ژاپن، سازمان  Focp در امارات متحده و موزه ملی شارجه از جمله ارگان‌ها و سازمان‌هایی هستند که با ایجاد نورپردازی طلایی در مکان‌های عمومی به این کمپین بین‌المللی در راستای تحقق اهدافش کمک کردند.»

 

همچنین مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل محک اظهار داشت: «محک از سال ۱۳۹۷ با همراهی ارگان‌های مختلف و اماکن عمومی نظیر برج آزادی و میلاد در تهران و اماکن تاریخی در شهرهایی مانند کاشان و اصفهان، با ایجاد نورپردازی نارنجی (رنگ کمپین روز جهانی سرطان) اقدام به اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری سرطان در کودکان کرد و در سال‌های بعد این اقدام در دو بازه زمانی، یعنی ماه اطلاع‌رسانی سرطان کودکان (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) و بازه زمانی روز جهانی سرطان تا روز جهانی سرطان کودک (۱۵ تا ۲۶ بهمن) صورت گرفت. حالا چند سالی است که این امر نسبت به گذشته رایج‌تر شده و می‌بینیم که نورپردازی در مکان‌های عمومی مختلف برای اطلاع‌رسانی یک بیماری خاص در دستور کار سایر مؤسسات و سازمان‌ها نیز قرار گرفته است. در این صورت ما می‌توانیم امید بیشتری برای جلب حمایت از افراد مبتلا به بیماری‌های خاص به خصوص سرطان در سراسر کشور داشته باشیم تا بتوانند با دغدغه کمتری مسیر پر فراز و نشیب درمان را پشت سر بگذارند.»

 

محک هر سال بر مبنای عمل به بخشی از رسالت دیرینه خود که اطلاع‌رسانی به جامعه در خصوص بیماری سرطان کودک است با استفاده از ظرفیت سازمان‎های خصوصی و دولتی که این مؤسسه را بستری برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود انتخاب می‌کنند، به آگاه‌سازی جامعه در خصوص بیماری سرطان کودکان می‌پردازد. ترغیب به پیوستن به این اقدام جهانی بی‌شک زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه را فراهم خواهد ساخت. به امید آنکه هیچ کودکی درد و رنج حاصل از ابتلا به سرطان و درمان آن را تجربه نکند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما