0 کمک آنلاین
درمان سرطان

طب تسکینی همراه مسیر درمان سرطان

  • ۱۷ مهر ۰۰
  • 477 بازدید
  • 0 دیدگاه

اصلی‌ترین روش‌های درمان سرطان مشخص است: پرتودرمانی، شیمی درمانی، جراحی و پیوند. اما عوارض این بیماری خیلی متفاوت است از درد و تهوع تا افسردگی و اضطراب و یا از دست دادن یکی از اعضای بدن، همگی از عوارض جانبی سرطان هستند. در این مواقع علاوه بر استفاده از روش‌های همیشگی درمان سرطان یک درمان دیگر هم به کمک پزشک و بیمار می‌آید به اسم «طب تسکینی».

 

طب تسکینی مجموعه اقداماتی است که به وسیله آن‌ها پزشکان تلاش می‌کنند با به حداقل رساندن عوارض، تا حد امکان، زندگی را در این مسیر سخت برای بیمار و خانواده‌‌اش آسان کنند. برای مثال وقتی بیمار تازه متوجه می‌شود که مبتلا به سرطان شده‌است، طب تسکینی به کمک پزشک می‌آید تا با همراهی روانشناس و مددکار اجتماعی بیمار را با استرس‌های ناشی از شنیدن این خبر آرام کند، یا یکی از کارهای طب تسکینی دعوت از خانواده بیمار و صحبت و آرام کردن آن‌ها است تا حال بیمار را درک کنند تا حتی خود آن‌ها به بیماریشان آرامش دهند. بسیاری از مواقع درمان‏‌هایی که برای بیماران مبتلا به سرطان انجام می‏‌شود، واقعا آزاردهنده است مانند درد ناشی از شیمی‏‌درمانی، رادیوتراپی و عمل‏‌های جراحی وسیع که علاوه بر بیمار، خانواده بیمار را هم تحت ‌تأثیر قرار می‏‌دهد، به‌طوری که خیلی‌ها تحمل آن را ندارند اما همه این علائم را می‏‌شود با استفاده از طب تسکینی و روش‌های درمانی آن بهتر کرد.

 

این روش درمان انقدر در درمان مبتلایان به سرطان اهمیت دارد که امروز یعنی ۹ اکتبر را روز جهانی طب تسکینی نامگذاری کرده‌اند.

اگر شما تجربه مواجهه با بیمار مبتلا به سرطان داشتید و در مورد طب تسکینی و تأثیرات آن می‌دانید، از تجربه‌هایتان برای ما در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما