0 کمک آنلاین

محک چگونه خود را محک می‌زند

  • ۲۲ مهر ۰۰
  • 839 بازدید
  • 0 دیدگاه

برای بسیاری از ما، استاندارد علامتی است نقش شده بر پشت یک کالا تا خیال ما را موقع خرید از بابت کیفیت راحت کند ولی برای محک، استاندارد مفهوم گسترده‌تری دارد. از روز تولد تا همین امروز که محک سازمانی سی ساله است، سؤالی را هر روز و هر لحظه از خودش پرسیده است: در درست بودن هدفمان، که همان کاستن رنج کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان است، شک نداریم ولی برای رسیدن به این هدف، آیا بهترین روش‌های کاری را انتخاب کرده‌ایم؟

 

این روش باید همزمان منجر به دو اتفاق شود: تضمین خدمت‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان در بالاترین سطح کیفی و مدیریت اعتماد و نیکوکاری مردم. دستیابی به چنین روشی تنها با اتکا بر اصول مدیریتی و دانشی که هر لحظه به روز و در قالب استاندارد ارائه می‌شود ممکن است. استاندارد و الزاماتش به عنوان بهترین روش‌های آزموده، راهنمای محک در تمام زمان فعالیتش بوده است.

 

از بیست سال پیش و قبل از هر مؤسسه خیریه در ایران، محک خودخواسته و داوطلبانه، بدون آنکه الزامی قانونی وجود داشته باشد، خود را در معرض ارزشیابی‌های متعدد قرار داده است و نتایج چنین پایش‌هایی را در اختیار تمام ذیربطان خود قرار داده است.

 

تجربه به ما نشان داده که بهترین معیار ارزیابی عملکرد ما اول رضایت بیمار و خانواده او و پس از آن ارزیابی سازمان‌های مستقلی است که بدون ذره‌ای چشم‌پوشی یا اغماض، فرایندهای کاری ما را بررسی می‌کنند. هر قدر که این ارزیابی سخت‌گیرانه‌تر باشد، کسب آن استاندارد دشوارتر و ارزش آن بیشتر است. بدون کسب چنین استانداردهایی هیچگاه از درستی روش‌های خود مطمئن نخواهیم بود.

 

امروز، روز جهانی استاندارد است. امیدواریم که بتوانیم با کسب استانداردهایی هرچه سخت‌تر و دقیق‌تر، امانتدار خوبی برای اعتماد شما باشیم. اعتماد شما تنها سرمایه محک است. این روز رو به فعالان این حوزه، سازمان‌ها و افرادی که در این مسیر محک رو همراهی کردن تبریک می‌گوییم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما