0 کمک آنلاین

محک در تقویم تاریخ

  • ۲۲ آذر ۹۹
  • 480 بازدید
  • 0 دیدگاه

افتتاح اولین مجتمع رفاهی «محک»

از ابتداي تأسيس محک يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بانيان اين بوده است که خانواده‌هايي که از شهرستان به تهران مي‌آيند دغدغه‌اي جز درمان فرزند خود نداشته باشند. محک در حال حاضر ۲ اقامتگاه دارد. يکي اقامتگاه ستارخان با گنجايش ۲۴ نفر شامل ۱۲ بيمار و ۱۲ همراه که در نزديکي بيمارستان شريعتي است و مخصوص کودکاني است که پيوند مغز استخوان انجام داده و به مکاني ايزوله براي گذراندن دوران پس از پيوند نياز دارند.

جالب است بدانيد که اين اقامتگاه در سال ۱۳۷۷ افتتاح شده است. در خبرنامه‌ پاييز ۷۷ محک مي‌خوانيم:

«اولين مرکز رفاهي مؤسسه خيريه حمايت از کودکان مبتلا به سرطان با مشارکت و همت معاونت امور اجتماعي شهرداري تهران روز سه‌شنبه ۱۳۷۷/۸/۱۲ همزمان با سالروز ولادت مولاي متقيان در آدرس ستارخان – سه‌راه تهران‌ويلا کوچه چهارم پلاک ۷۹ در حضور معاونت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و تني چند از مسئولين شهرداري و مؤسسه خيريه محک و اولياي بيماران، توسط دو تن از کودکان مبتلا به سرطان گشايش يافت.»

البته در حال حاضر محک اقامتگاه ديگري در دارآباد دارد. اين اقامتگاه براي خانواده‌هايي است که براي معالجات مقطعي به تهران مي‌آيند و مکاني براي اسکان ندارند و بين چند روز تا يک ماه ممکن است مجبور به ماندن در تهران باشند. اين اقامتگاه، گنجايش ۸۷ تخت در ۱۱ اتاق دارد که کودک با يک همراه در آن سکونت مي‌کند و ۴ تا از اتاق‌ها ايزوله است و ۱ اتاق ۱۰ تخته براي اقامت پدران در شرايطي که حضور پدر الزامي باشد. اين مرکز مجهز به سالن غذاخوري مجزا، اتاق مشاوره، اتاق بازي، سالن نشيمن و اقامت ۲۴ ساعت مددکار اجتماعي مي‌باشد. لازم به ذکر است از آنجايي که ممکن است اقامت خانواده‌ها در اقامتگاه طولاني شود، تلاش مي‌شود با برگزاري مراسم‌هاي ملي و مذهبي به مسائل رفاهي و رواني آنها نيز پرداخته شود.

در حال حاضر اقامتگاه دارآباد و ستارخان به دليل حفظ فاصله‌گذاري اجتماعي در دوران شيوع کرونا، تعطيل است و خانواده‌ها از سمت محک در هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي مورد تائيد مستقر مي‌شود. اميدواريم با گذر از روزهاي کرونا بار ديگر دور هم جمع شويم و دست‌هايمان را به يکديگر دهيم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما