0 کمک آنلاین

انتشار بيانه محک در وب‌سايت شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد

  • ۲۵ اسفند ۹۹
  • 810 بازدید
  • 0 دیدگاه

مؤسسه خيريه محک در نشست سه روزه High-level Segment شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد (ECOSOC) در خرداد ماه سال جاري بياينه کتبي خود را در راستاي موضوع «اقدامات سريع و مسيرهاي تحول‌آفرين: تحقق يک دهه عمل‌گرايي و ايجاد توسعه پايدار» ارائه کرد که اکنون اين بيانيه در وب‌سايت رسمي اکوسوک منتشر شده است.

نشست سه روزه اين شورا توسط کميسيون سياسي با حضور نمايندگان دولت‌، سازمان‌هاي مربوط به آژانس‌هاي سازمان ملل، سازمان‌هاي بين دولتي، و سازمان‌هاي غيردولتي و مردم‌نهادِ داراي مقام مشورتي اين شورا برگزار شد.

مؤسسه خيريه محک که مقام مشورتي شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد (ECOSOC) را از سال ۲۰۰۱ دريافت کرده است، در بيانيه خود به اين شورا به هفدهمين هدف توسعه پايدار که تقويت ابزار اجرايي و احياي مشارکت جهاني براي دستيابي به توسعه پايدار است، اشاره کرد. مواردي چون ايجاد ظرفيت جمعي و سازماني براي عملکرد مؤثر و تأمين بودجه مورد نياز در مواقع بحران در راستاي مشارکتي جهاني و پيشنهاد تشکيل کارگروه بدين منظور در اين بيانيه عنوان شده است. اين کارگروه مي‌تواند از سازمان‌هاي ارزيابي استاندارد، سازمان‌هاي مردم‌نهاد موفق، آژانس‌هاي فعال در زمينه توسعه و داراي استراتژي تأمين اعتبار، آژانس‌هاي مستقل و همچنين يک ارزياب کليدي مانند برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) تشکيل شود.

محک به عنوان سازمان چند عملکردي که ارائه خدمات شايسته به تمامي کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ايران را مأموريت خود قرار داده و در راستاي يکپارچه‌سازي آن مي‌کوشد تلاش مي‌کند تا با عضويت در سازمان‌ها و انجمن‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف عملکرد خود، خدماتش را مطابق استاندادهاي بين‌المللي ارائه کند. اميدواريم با توسعه اين ارتباطات و اقدامات مسير سخت درمان فرزندان سرزمين‌مان هموارتر شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما