0 کمک آنلاین

برگزاري اولين نمايشگاه مجازي از آثار کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور

  • ۲۵ اسفند ۹۹
  • 671 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک با باور به اينکه هيچ سختي پايان کودکي نيست به مناسبت روز جهاني کودک، اقدام جديدي يعني «برگزاري اولين نمايشگاه مجازي از نقاشي‌هاي کودکان مبتلا به سرطان» متناسب با شرايط شيوع ويروس کرونا و ضرورت حفظ فاصله‌گذاري اجتماعي را برنامه‌ريزي کرد تا قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان در اين اقدام مشارکت کنند.

بهناز آسنگري، مدير واحد خدمات حمايتي محک، در خصوص هدف از برگزاري اين نمايشگاه، گفت: «محک در مدت ۳۰ سال فعاليت خود، همواره به ارتقاي کيفيت زندگي فرزندانش و خانواده‌هاي ايشان در مراحل درمان بيماري و حتي پس از قطع درمان و بهبودي توجه ويژه‌اي داشته است. زير اين سقف تلاش مي‌شود تا خانواده‌ها چالش‌هاي کمتري را در مسير مبارزه با سرطان تجربه کنند و با دغدغه کمتري اين روزها را پشت سربگذارند. بي‌شک برگزاري برنامه‌هاي شاد، مفرح و همچنين رويارويي کودکان با چهره‌هاي محبوب‌شان آنها را براي لحظاتي از فضاي درماني جدا کرده و باعث ايجاد انگيزه و اميد در دل‌هايشان مي‌شود. اما شيوع کرونا و ملزم بودن رعايت مسائل بهداشتي براي حفظ سلامت همگان سبب شد تا در روز جهاني کودک نمايشگاه مجازي را از آثار کودکانمان، در سراسر کشور برگزار کنيم. نکته قابل توجه اين بود که نه تنها فرزندانمان در بيمارستان محک بلکه تمام کودکان در سراسر کشور تحت حمايت محک هستند، به اين رويداد دعوت شدند و از شهرهاي مختلفي در آن مشارکت کردند.»

آسنگري در خصوص نحوه برگزاري اولين نمايشگاه نقاشي مجازي کودکان محک افزود: «گزيده‌اي از آثار اين نمايشگاه مجازي در قالب يک کليپ در سلسله‌ برنامه‌هايي که بدون نياز به حضور افراد به مناسبت روز جهاني کودک در بيمارستان محک انجام مي‌شود، براي کودکانمان نمايش داده خواهد شد و همچنين اين فيلم توسط روانشناسان محک از طريق فضاي مجازي در اختيار ساير کودکان تحت حمايت محک در سراسر کشور قرار خواهد گرفت. به علاوه فايل صوتي و تصويري قصه‌خواني نيز توسط هنرمندان ياور محک براي اين روز به عنوان هديه فرزندان محک، تهيه شده که در آن «علي فروتن»، هنرمند محبوب کودکان نيز پيام تبريک خودش را به مناسبت روز جهاني کودک به تمامي کودکان مبتلا به سرطان مي‌رساند.»

مدير واحد خدمات حمايتي محک در پايان با اشاره به ضرورت توجه به کيفيت زندگي کودکان مبتلا به سرطان، ادامه داد: «سال‌هاست تلاش مي‌کنيم تا اين مفهوم نهادينه شود که درمان سرطان در هر شرايطي بايد ادامه داشته باشد و تمام اعضاي خانواده مي‌بايست در اين مسير حمايت شوند تا با انگيزه و اميد با اين بيماري مبارزه کنند. اما اين روزها که همه به نوعي درگير مشکلاتي هستيم که کرونا براي ما به وجود آورده است، کارکنان، داوطلبان و هنرمندان ياور محک نشان دادند که در روزهاي سخت هم مي‌شود کاري کرد کارستان. آنها دغدغه شادي کودکان را در اين روزها فراموش نکردند و اين اتفاق حاصل عشق همه اين عزيزان است. اينگونه است که تداوم نيک‌انديشي همه مردم سرزمين‌مان باعث مي‌شود، شادي‌هاي کودکي همراه با درمان بيماري در شرايط سخت هم ادامه داشته باشد.»

جهت مشاهده هدیه هنرمندان به مناسبت روز جهانی کودک کلیک کنید

جهت مشاهده نمایشگاه نقاشی مجازیی کودکان محک کلیک کنید

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما