0 کمک آنلاین

بیانیه چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

  • ۲۶ بهمن ۹۵
  • 586 بازدید
  • 0 دیدگاه
بیانیه چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها توسط مهندس احمدپورفلاح، دبیر همایش، عضو هیأت امنای محک و مشاور عالی اتاق بازرگانی ایران قرائت شد.
بيانيه همايش:
مؤسسه محک در مقدمه اولین برنامه استراتژیک سازمان در سال ١٣٨٥ به موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و ترویج آن به عنوان یک مدل تعامل بین بنگاه‌های اقتصادی و جامعه مدنی پرداخت و با برگزاری یک نمایشگاه پوستر با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و ٤ دوره کنفرانس بین‌المللی با تمرکز بر همین موضوع همزمان با روز بین‌المللی سرطان کودکان که با حمایت اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران انجام شد، به بررسی این مفهوم از زوایای مختلف پرداخت. کنفرانس های اول و دوم بیشتر به ترویج مفهوم ورود به ادبیات موضوع پرداختند و کنفرانس سوم به بررسی جایگاه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در فضای بین‌المللی خصوصا از زوایه نگاه برنامه جهانی Global Compact پرداخت. کنفرانس چهارم با یک رویکرد عملگرایانه به پروژه های عملی مسئولیت اجتماعی در حوزه ملی و بین المللی و تبادل تجربیات در این زمینه پرداخته است. همچنین در این کنفرانس مؤسسه خیریه محک اولین پروژه مسئولیت اجتماعی با موضوعیت ایجاد و توسعه بانک سلول های بنیادی را به عنوان پروژه مشترک با شبکه های اقتصادی معرفی نمود که امید است نتایج عملی ان در کنفرانس پنجم گزارش شود.
نفطه عطف کنفرانس چهارم پشتیبانی علمی دانشگاه مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیر کبیر به عنوان دو نهاد دانشگاهی از این کنفرانس است که این فرصت را ایجاد می نماید تا به همراهی این نهادهای علمی و ظرفیت آکادمیک موجود آنها از هم اکنون، کنفرانس پنجم را که در بهمن ماه ١٣٩٧ برگزار خواهد شد با محوریت تبیین مدل های علمی طراحی و پیاده سازی پروژه های مسئولیت اجتماعی هدف گذاری نماییم. امید است همکاری همه دست اندرکاران چهار دوره پیش ما را در دستیابی به این هدف یاری دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما