0 کمک آنلاین

تأمین هزینه دارو برای تمامی کودکان مبتلا به سرطان

  • ۱۷ فروردین ۰۱
  • 386 بازدید
  • 0 دیدگاه

مؤسسه محک با اتکا به حمایت و کمک‌های ارزشمند اعضای خانواده بزرگ خود با وجود آنکه مأموریتش تأمین هزینه داروی کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران بر مبنای داروهای موجود در کشور و نه تأمین و واردات داروست، اما همواره تا سرحد توان تلاش کرده است به تأمین برخی داروهای نایاب با هر قیمت و از هر طریق قانونی بپردازد. این مؤسسه واردکننده یا تأمین کننده دارو نیست و همچنین داروهایی موجود در کانال‌های آزاد را تأئید نمی‌کند. چرا که طبق قانون وزارت بهداشت تمام داروخانه‌ها موظف‌اند که دارو را از مجاری قانونی تهیه کنند. به علاوه داروهای موجود در کانال‌های غیررسمی اغلب دارای مشکلاتی از جمله عدم رعایت شرایط نگهداری هستند. بنابراین تضمینی برای سلامت این داروها وجود ندارد.

داروخانه محک از زمان تأسیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان، یعنی سال ۱۳۸۶، آغاز به کار کرد. این بخش در ابتدا تنها داروهای مورد نیاز کودکان مبتلا به سرطان بستری در بخش‌های بیمارستان محک را تهیه می‌کرد. اما با تدوین برنامه راهبردی ۱۳۹۵-۱۴۰۰ که هدف آن یکپارچه‌سازی و توزیع عادلانه خدمات حمایتی و درمانی به همه کودکان مبتلا به سرطان است، تهیه و ارائه برخی داروهای مورد نیاز تمامی قهرمانان کوچکی که مراحل درمان‌شان را در یکی از بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی اطفال در نقاط مختلف کشورمان پشت سر می‌گذارند، در دستور کار این داروخانه قرار گرفت.

محک میان بیماران بستری در تهران و سایر شهرستان‌های مختلف کشور از جهت تأمین دارو، هیچ تفاوتی قائل نیست و نسبت به درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان در نقاط مختلف کشور احساس مسئولیت می‌کند. با توجه به اینکه کمبودهای دارویی روز متأثر از شرایط تحریم‌ها افزایش داشته است، محک در حد توان شروع به جستجوی داروهای مورد نیاز می‌کند. لازم به ذکر است فعالیت داروخانه بیمارستان محک هم مانند سایر مراکز درمانی تحت تأثیر تحریم‌ها، افزایش قیمت دارو و عدم دسترسی به برخی از داروها برای درمان انواع سرطان‌های کودکان قرار دارد. البته گاهی تمامی نیکوکاران در سراسر جهان دست در دست هم می‌دهند تا اقلام دارویی نایاب و کمیاب در کشورمان به محک ارسال شود. اما دریافت این داروها یک اقدام قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده نیست. دارو هر زمان که به دست محک برسد به صورت یکپارچه و مساوی میان کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران توزیع می‌شود؛ کودکانی که نسخه دارند و تاریخ تزریق داروی‌شان نزدیک است در اولویت قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما