0 کمک آنلاین

حضور مستمر و مؤثر نیکوکاران درخت محک را آبیاری کرد

  • ۲۵ خرداد ۰۳
  • 157 بازدید
  • 0 دیدگاه

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک، یک سازمان چندعملکردی است که با دارا بودن تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان در ایران کوشیده است خدمات جامع و یکپارچه‌ای را به کودکان مبتلا به سرطان در کشور ارائه کند.

روز ۲۵ خرداد ماه در تقویم محک با عنوان «روز محک و نیکوکاری» ثبت شده است که مصادف با سالگرد درگذشت بانو افسانه دبیری بانی ساختمان بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک است. خدمات درمانی در چارچوب به‌روزترین برنامه‌های درمانی و استانداردهای مراکز درمانی بین‌المللی به کودکان مبتلا به سرطان در ایران، جز با تأسیس بیمارستان فوق تخصصی محک ممکن نمی‌شد، به همین دلیل این بیمارستان با حمایت بی‌دریغ و پرمهر نیکوکاران در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و روز ۲۵ خردادماه سالروز تأسیس آن، با عنوان روز محک و نیکوکاری نام‌گذاری شده است.

با اراده بنیان‌گذارانی چون سعیده قدس، زنده‌یاد پروفسور پروانه وثوق، متخصصان محک و مهم‌تر از آن حمایت نیکوکاران بلند همت، برنامه توسعه بیمارستان سرعت یافت و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ این بیمارستان به حداکثر ظرفیت بهره‌برداری خود رسید. به گونه‌ای که دو آی سی یو و ۶ بخش فعال انکولوژی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان در این بیمارستان فعالیت کرده‌اند.

توسعه فیزیکی بیمارستان محک و ارائه خدمات درمانی با بالاترین استانداردهای روز بین‌المللی، رؤیای بنیان‌گذاران محک از ابتدای تأسیس آن بود که جز با حمایت‌های مادی و معنوی نیکوکاران عزیز محک میسر نمی‌شد. روز محک و نیکوکاری یادآور مهر و سخاوت همراهان همیشگی و نیکوکاران مؤسسه محک است که اگر نبودند، امروز بیش از ۴۲ هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر کشور تحت حمایت این مؤسسه قرار نمی‌گرفتند.

مؤسسه محک تنها با پشتوانه حمایت حامیان وفادار خود است، که طی سی‌وسه سال فعالیتش، بر عمل به رسالت اصلی‌اش در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استوار مانده و می‌خواهد به عهد روز نخستین خود پایبند مانده و با ارتقای دانش متخصصان خود، به جدیدترین برنامه‌های درمانی سرطان کودکان در ایران دست یابد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.