0 کمک آنلاین

حمايت مادرانه از کودکان مبتلا به سرطان در روزهاي سخت درمان

  • ۲۵ اسفند ۹۹
  • 491 بازدید
  • 0 دیدگاه

نشست داوطلبان مددکاري اجتماعي محک به مناسبت روز جهاني سرطان برگزار شد:

به مناسبت روز جهاني سرطان و همزمان با اجراي کمپين آگاهي‌رساني سرطان نشست داوطلبان مددکاري اجتماعي محک با حضور سعيده قدس، بنيانگذار، با حفظ فاصله‌گذاري اجتماعي و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در محک برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم سعيده قدس، بنيانگذار محک در خصوص نقش مؤثر داوطلبان مددکاري اجتماعي در ارتقاي کيفيت زندگي کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هايشان گفت: «عشق بي‌انتها و علاقه اصيل داوطلبان مددکاري اجتماعي باعث شد تا ۳۰ سال پيش مؤسسه خيريه محک تشکيل شود و فعاليت خود را در سخت‌ترين شرايط نيز ادامه دهد. اما متأسفانه نزديک به يک سال مي‌شود که براي جلوگيري از شيوع کرونا، رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و حفظ سلامتي تمامي ذيربطان‌‌ از جمله داوطلبان، دست‌هاي‌مان را از هم دور کرده‌ايم ولي دل‌هايمان را به هم نزديک نگه‌ داشته‌ايم.»

وي افزود: «اميدواريم به زودي خداحافظي جهان‌ با ويروس کرونا ميسر شود و بار ديگر شاهد فعاليت مجدد اين عزيزان و اعضاي گروه والدين داوطلب زير سقف محک و تمامي بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاهي داراي بخش خون و آنکولوژي کودکان باشيم. چرا که در تمام اين سال‌ها شاهد حس مادرانه اين افراد براي حمايت از فرزندان‌مان و خانواده‌هايشان بوديم، حسي که سبب شد در هر شرايطي نيست‌ها به هست‌ها تبديل شود.»

اينجا هر دانش و تخصصي ارزشمند است

بدري نانکلي، يکي از داوطلبان مددکاري اجتماعي با اشاره به آغاز فعاليت خود در محک از سال ۱۳۷۵ گفت: «حدود ۲۵ سال پيش سرکار خانم سعيده قدس به عنوان يک فعال اجتماعي در زمينه حمايت از کودکان مبتلا به سرطان به من معرفي شد. پس از شنيدن داستان ابتلاي فرزندش به بيماري سرطان فهميدم براي درمان او راه پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته و حالا مي‌خواهد اين مسير را براي مادران و پدراني که فرزندشان به اين بيماري مبتلاست هموارتر کند. من آن زمان مربي يوگا بودم، به گروه داوطلبان مددکاري اجتماعي محک پيوستم تا براي ارتقاي روحيه مادران و ساير همکارانم ورزش يوگا را با آنها تمرين کنم. اينجا هر دانش و تخصصي ارزشمند است و مي‌توان از آن براي حمايت از کودکان مبتلا به سرطان استفاده کرد.»

مبارزه با بيماري سرطان به کمک و همراهي نياز دارد

منيژه محموديان، يکي ديگر از داوطلبان مددکاري اجتماعي گفت: «خوشبختانه از زمان شيوع ويروس کرونا تا امروز درمان کودکان مبتلا به سرطان و ارائه خدمات حمايتي به آنها نه تنها متوقف نشده، بلکه بهتر از گذشته نيز ادامه دارد. ما زير اين سقف همدلي با مادراني که بيماري سرطان پاره‌ تن‌شان آنها را مستاصل مي‌کند، را آموختيم و مي‌دانيم مبارزه با درمان بيماري فرزند به کمک و همراهي نياز دارد. اميدواريم پس از پاندمي کرونا دوباره دور هم جمع شويم و تجربه‌ها و آموخته‌هاي خودمان را در اختيار اين عزيزان قرار دهيم.»

کودکان محک سرطان را شکست خواهند داد

در ادامه اين نشست «بهرام اسدزاده مجاور»، داوطلب محک، فرزند ناشنواي ديروز و جوان موفق امروز نيز به همراه مادرش، در مبارزه با سختي‌ها و مشکلات نقطه اشتراک با کودکان مبتلا به سرطان و والدين ايشان دارند، به سخنراني پرداختند. مادر بهرام قبل از هر موضوعي به روايت داستان زندگي مبارزه با عارضه ناشنوايي فرزندش پرداخت و گفت: «پسرم ۶ ماهه بود که بر اثر بيماري سرخجه عصب شنوايي‌اش را از دست داد. يک سال بعد فهميدم او هيچ صدايي را نمي‌شنود. براي درمان او يک جفت کفش آهنين پوشيدم و نااميدي را کنار گذاشتم. مدت زيادي طول کشيد تا با استفاده از سمعک آواها را تشخيص دهد. به سختي صحبت کردن را آموخت و اصرار کردم او را به مدرسه کودکان عادي بفرستم. البته سختي‌هايش را نيز به جان خريدم. کمک کردم تا دانشگاه قبول شود و به موفقيت برسد. تا اينکه ۴ سال پيش با کاشت حلزون آشنا شديم و او جزو معدود افراد ناشنوايي بود که در سن بالاي ۸ سال اين عمل را انجام داد. اکنون او مي‌تواند بشنود. من با روايت اين داستان مي‌خواهم در روز جهاني سرطان اين پيام را به گوش مادران محک برسانم که با عشقي که خدا در قلب‌هايتان قرار داده هر غيرممکني، ممکن خواهد شد.»

بهرام اسدزاده نيز در ادامه صحبت‌هاي مادرش، ضمن قدرداني از او به پاس تمامي زحماتش گفت: «من ۳۰ سال به دنبال شنيدن صداي نامم از مادرم بودم و توانستم آن را بشنوم. اکنون در جايگاهي نيستم که بخواهم ستايشگر شما به خاطر کاري که انجام مي‌دهيد باشم. تنها مي‌خواهم اين پيام را به کودکان محک برسانم که شما بسيار قوي‌تر از بيماري سرطان هستيد، مي‌توانيد آن را شکست دهيد و روزي نه‌چندان دور شاهد حضور شما به عنوان يک حمايتگر از کودکان مبتلا به سرطان در محک خواهيم بود.»

در اين نشست شريف نظام مافي، مديرعامل محک، عليرضا دانشگري، معاون مديرعامل در درمان و نيز بهناز آسنگري؛ مدير واحد خدمات حمايتي  با بيان اهميت نقش داوطلبان مددکاري اجتماعي در درمان کودکان مبتلا به سرطان از آنها دعوت کردند تا با شعار IAmAndIWill (من هستم و مي‌خواهم) به کمپين روز جهاني سرطان بپيوندند تا بار ديگر صداي مشارکت جمعي اعضاي خانواده بزرگ محک به گوش جهانيان برسد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما