0 کمک آنلاین
معلولیت

حمیرا، دختر قهرمانی که سرطان و معلولیت مانع موفقیت‌هایش نشد

  • ۱۲ آذر ۰۰
  • 744 بازدید
  • 0 دیدگاه

همه چیز از یک پا درد معمولی شروع شد. چند هفته‌ صبر کردند تا این درد آروم شود اما فایده نداشت و بیشتر شد. پدر و مادر او را پیش پزشک بردند. «استئوسارکوم» نام بیماری بود؛ یکی از انواع سرطان. اوایل هنوز نمی‌توانستند بپذیرند اما کم‌کم با این واقعیت روبرو شدند. آن زمان‌ها حمیرا و خانواده‌اش که اصالتاً کرمانشاهی هستند، در شیراز زندگی می‌کردند. آن‌ها برای انجام مراحل درمان به تهران آمدند و در بیمارستان رسول اکرم با همراهی یکی از مددکاران داوطلب محک با این مؤسسه آشنا شدند و تحت حمایت قرار گرفتند.

 

حمیرا در حرفاش می‌گوید «دنیای من وقتی با محک آشنا شدم تغییر کرد. ما زمانی‌ که برای کارهای درمانیم به تهران می‌آمدیم در مرکز رفاهی محک اقامت داشتیم. همه آدم‌هایی که اونجا بودن با تمام وجود تلاش می‌کردن که ما بچه‌ها با قدرت با سرطان بجنگیم و مسیر درمان رو ادامه بدیم و در عین حال شاد و سرزنده باشیم.»
بالاخره بعد از سه سال مبارزه با سرطان، حمیرا پیروز شد و در سن ۱۰ سالگی از سرطان خداحافظی کرد.
اما قصه همینجا به پایان نمی‌رسد…

 

گاهی بیماری سرطان می‌تواند عوارضی را برای همیشه به جا بگذارد که یکی از آن‌ها معلولیت است که در برخی انواع سرطان و در مسیر درمان اتفاق می‌افتد… نابینایی، ناشنوایی و قطع عضو برخی از این عوارض است. یکی از پاهای حمیرا در مسیر درمان دچار معلولیت شد و این یعنی باید یک مبارزه دیگر را هم از سر می‌گرفت.

 

امروز حمیرا فرزند ۲۲ ساله محک، دختری قوی از جنس سنگ نگاشته‌های بیستون و طاق بستان است که با وجود معلولیت به سراغ علاقه‌اش تئاتر رفته است، تیر و کمان به دست گرفته است تا ورزش محبوبش رو یاد بگیرد، به دانشگاه رفته است و دانشجوی معماری است و همینطور نقاش چیره دستی است که نقاشی‌هایش جوایز بین‌المللی کسب کرده است.

 

حمیرا یک جمله زیبا به ما گفت: «آدمی با روحش پرواز می‌کند و این روح است که به جسم تعالی می‌دهد»
این پیام زیبا را امروز به مناسبت روز جهانی معلولان از حمیرا به یادگار نوشتیم تا یادمان بماند امید و پشتکار هر مانعی را پشت سر می‌گذارد.
محک این روز را به همه عزیزان توانمند و همه انسان‌ها و سازمان‌هایی که در این حوزه خدمت می‌کنند صمیمانه تبریک می‌گوید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما