0 کمک آنلاین

خاطراتي از والدين قهرمانان کوچک محک

  • ۲۶ اسفند ۹۹
  • 611 بازدید
  • 0 دیدگاه

امروز اين بچهها بيش از هر زمان ديگري نياز به حمايت و همراهي دارند

سال ۱۳۹۷ بود که با مراجعه به يکي از مراکز درماني سنندج فهميديم که نمونه‌برداري از غده‌اي که در بدن فرزندم هست، مي‌بايست در بيمارستان فارابي تهران انجام شود. سرانجام آزمايش پاتولوژي نشان داد که دخترم بيماري رابدوميوسارکوم اربيت (تومور پلک و حدقه چشم) دارد. براي اينکه مشکلات کمتري در مراحل مبارزه با سرطان سر راهمان قرار گيرد، به محک معرفي شديم. آن زمان نمي‌دانستيم اينجا چه کاري براي‌ ما و خانواده‌هايي شبيه به ما انجام مي‌دهند. به بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان کودکان محک آمديم و در بدو ورود مراحل پذيرش فرزندمان انجام شد. با شروع شيمي‌درماني مددکاران اجتماعي به ما توضيح دادند که رونيا چه مراحلي را پشت سر خواهد گذاشت. قرار بود موهاي دخترمان بريزد، لاغر شود و ظاهرش تغيير کند. نگراني‌هاي ما تمامي نداشت و خوشبختانه براي گذر از اين مراحل روان‌شناسان در کنارمان حضور داشتند و با ما صحبت مي‌کردند.

شيمي‌درماني و راديوتراپي رونيا ۵۴ جلسه طول کشيد. در تمام طول مراحل درمان و حتي انجام آزمايش‌هاي دوره‌اي، نگراني‌مان عود مجدد بيماري دخترم بود. روان‌شناسان محک به ما آموزش دادند چطور بتوانيم اين شرايط را پشت سر بگذاريم. صحبت‌هايشان براي ما دلگرم کننده بود. آنها حتي هشدار دادند که بيماري فرزندمان ممکن است مشکلاتي را در زندگي خانوادگي‌مان ايجاد کند و ممکن است باعث جدايي من و همسرم شود. آنها مي‌گفتند نبايد دلسرد شويم و فکر عدم ادامه درمان به سرمان بزند. ما از راهنمايي‌هاي آنها استفاده کرديم. از طرف ديگر هم واحد مددکاري براي اينکه براي هزينه‌ها نگراني نداشته باشيم کنارمان بود.

ما اضطراب و استرس زيادي را تجربه مي‌کنيم. از طرفي فرزند ديگري داريم که بايد به او هم توجه کنيم. به نظرم گذر از اين روزها بدون مشاوره‌هاي روان‌شناسي ممکن نيست. ما درباره لحن صحبت‌مان با يکديگر نيز در خانواده، آموزش ديديم. اين روزها هم به دليل شيوع ويروس کرونا روان‌شناسان به صورت تلفني با ما در تماس هستند و ما را نسبت به مسائل مختلف آگاه مي‌کنند.

من در برنامه مستندي از خانم قدس، بنيانگذار اين مؤسسه شنيدم که گفت «رسالت محک اين است که نگذارد هيچ کودکي به خاطر فقر، درمان سرطان را رها کند.» من مي‌خواهم بگويم اين جمله حقيقت دارد. ما با همراهي محک در هر شرايطي درمان فرزندمان را ادامه داديم و به نتيجه رسيديم. به همين دليل دوست داريم کمک کوچکي به کودکان مبتلا به سرطان کنيم. در شهرمان خدمات اين مؤسسه را معرفي مي‌کنيم و حتي ديگران را تشويق مي‌کنيم تا در حد توانشان به کودکان مبتلا به سرطان کمک کنند. باور کنيد امروز اين بچه‌ها بيش از هر زمان ديگري نياز به حمايت و همراهي دارند.

پدر رونيافرزند قطع درمان محک

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما