0 کمک آنلاین

رسانه‌ها می‌تواند فاصله میان متخصصان سرطان و خانواده‌ها را پرکنند

  • ۲۳ مهر ۰۳
  • 27 بازدید
  • 0 دیدگاه

دکتر ابراهیم کریمی، عضو هیات علمی دنشگاه تهران بر نقش رسانه‌ها در تشخیص به موقع سرطان‌های کودکان تاکید کرد و گفت: در کشور ما فاصله علمی زیادی میان سطح جامعه و متخصصان وجود دارد که رسانه‌ها باید این فاصله را پرکنند.

دکتر ابراهیم کریمی در حاشیه برگزاری کنفرانس «تازه‌های سارکوم سروگردن» عنوان کرد: یکی از معضلات موجود در درمان انواع سرطان کودکان از جمله سارکوم تاخیر از سوی خانوده‌ه به دلیل وجود فاصله علمی زیاد میان متخصصان و عامه جامعه است. رسانه‌ها می‌توانند در قالب اطلاع‌رسانی و برنامه‌سازی در این حوزه این فاصله را پرکنند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به قانون دوهفته‌ای توضیح داد: خانواده‌ها تداوم یک علامت در کودک خود را باید یک زنگ خطر بدانند و با وجود اینکه بیشتر برجستگی‌ها خوش‌خیم هستند به متخصص اطفال برای انجام امور تشخیصی مراجعه کنند؛ چراکه اگر درمان با تاخیر انجام شود می‌تواند به کودک آسیب وارد کند.

دکتر کریمی همچنین با اشاره به اینکه سارکوم‌های کودکان نادر هستند، افزود: برگزاری کنفرانس تازه‌های سارکوم سروگردن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی پزشکان و استادان است و دانش کاربردی آنها را افزایش می‌دهد. و چه نیکوست این کنفرانس بین‌‌لمللی شود.

کنفرانس علمی یک روزه «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان» پنج شنبه ۱۲ مهرماه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و يوئينگ ساركوم کودکان، نقش بيولو‍ژی ملكولی در درمان سیستمیک رابدوميوساركوم كودكان، كاربرد جراحی در تومورهای سينونازال كودكان عوارض كوتاه مدت و دراز مدت آن، قابليت‌ها و محدوديت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومورهای سروگردن كودكان، رادیوتراپی يوئينگ ساركوم سرو گردن کودکان(درمان و عوارض) و … در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

محک امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌های علمی، زمینه افزایش دانش و تخصص پزشکان را جهت ارائه خدمات درمانی استاندارد و منطبق با پروتکل‌های بین‌المللی برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.