0 کمک آنلاین

محک در جهان اول شد

  • ۲۵ اسفند ۹۹
  • 416 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک به عنوان يکي از ۱۱۰۰ سازمان عضو انجمن کنترل جهاني سرطان (UICC) از ۱۷۰ کشور جهان، رتبه اول را براي کمپين آگاهي‌رساني بيماري سرطان کسب کرد. اين مؤسسه به عنوان عضو رسمي انجمن UICC، هر ساله از ۱۵ تا ۲۶ بهمن ماه (روز جهاني سرطان تا روز جهاني سرطان کودک) در راستاي تحقق هدف سوم سند توسعه پايدار سازمان ملل متحد مبني بر تلاش براي سلامتي و رفاه، به کمپين جهاني روز سرطان مي‌پيوندد و با مشارکت اعضاي خانواده بزرگ محک، اقداماتي را براي آگاهي‌رساني نسبت به بيماري سرطان، راه‌هاي تشخيص زودهنگام و کنترل آن و معرفي دغدغه‌هاي افراد مبتلا به اين بيماري به جامعه، طراحي و اجرا مي‌کند.

محک به عنوان يک سازمان ايراني، و چهار سازمان ديگر از کشورهاي سنگاپور، کنيا، نيجريه و قبرس به عنوان فيناليست‌هاي اين جايزه انتخاب شدند و براي دريافت مقام اول بررسي شدند. بررسي‌هاي انجمن کنترل جهاني سرطان نشان داد اقدامات محک از ايران در سال گذشته در ميان مؤسساتي از ۱۷۰ کشور جهان، بيشترين ميزان موفقيت را در اطلاع‌رساني درباره بيماري سرطان و ايجاد مشارکت ميان سطوح و گروه‌هاي مختلف جامعه، در سطح کشور، منطقه و جهان به همراه داشته و شايسته کسب رتبه اول است. اعلام کسب اين رتبه توسط انجمن جهاني کنترل سرطان در يک نشست آنلاين با حضور اعضاي اين انجمن از سراسر جهان انجام شد و در پي آن دکتر آنيل دکوروز، رئيس انجمن کنترل جهاني سرطان (UICC)، پس از مشخص شدن برنده اين جايزه پيام قابل توجهي براي خانواده بزرگ محک و کشور ايران داشت و گفت: «اين موضوع که يک سازمان مردم‌نهاد آن هم در کشوري با شرايط تحريم، در دو بخش از جوايز انجمن (کمپين اطلاع‌رساني سرطان و برترين مديرعامل) کانديد شده، بسيار قابل توجه و ارزشمند است و باعث تعجب است که اين مؤسسه توانسته در اين شرايط سخت با اين کيفيت به فعاليت خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است آگاهي‌رساني درخصوص پيشگيري، تشخيص زودهنگام، مؤلفه‌هاي لازم در درمان و حمايت و دغدغه‌هاي بيماران، از وظايف سازمان‌هاي مردم‌نهاد و خيريه‌هاي متولي در زمينه بيماري‌هاي مختلف است تا با اتکا به ظرفيت‌هاي جامعه مدني، دغدغه‌ها و مشکلات مرتبط با بيماري‌ها به شکل ريشه‌اي رفع گردد. مؤسسه خيريه محک نيز با هدف دستيابي به تشخيص زودهنگام سرطان که درمان کم‌دردتر، کم‌هزينه‌تر و مؤثرتر را براي بيماران محقق مي‌کند همواره در جهت آگاهي‌رساني به همه اقشار جامعه درخصوص سرطان کودک تلاش مي‌کند و اين موضوع دليل اصلي پيوستن محک به کمپين انجمن کنترل جهاني سرطان (UICC) بوده است. بي‌شک موفقيت اين کمپين متعلق به همه ايرانيان نيکوکاري است که نزديک به ۳۰ سال با اعتماد و تداوم در مشارکت خود آرزوهاي بزرگ بانيان محک را با همت‌هاي بلندشان براي نجات جان کودکان مبتلا به سرطان محقق ساختند. به اميد آنکه بهمن ماه امسال نه تنها در کمپين هفته جهاني سرطان بار ديگر صداي ايرانيان جهاني شود، بلکه ثابت شود همه اعضاي خانواده محک به خوبي مي‌دانند که حمايت از بيماران مبتلا به سرطان در هيچ شرايطي، حتي روزهاي سخت بحران همه‌گير و جهاني ويروس کرونا، نمي‌تواند متوقف شود.

پيام قدرداني محک را از زبان نمايندگان گروه‌هاي مختلف شرکت‌ کننده در کمپين و تعدادي از هنرمندان همراه اين کمپين را با کلیک بر روی لینک زیر ببينيد.

پیام همراهان و هنرمندان یاور محک به مناسبت اول شدن در جهان

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما