0 کمک آنلاین
مددکاری؛ حمایتی از جنس مهر و دانش

مددکاری؛ حمایتی از جنس مهر و دانش

  • ۱۸ اسفند ۹۸
  • 553 بازدید
  • 0 دیدگاه

مسیر سخت و طولانی مبارزه با سرطان برای کودک و خانواده‌اش، از زمان تشخیص بیماری شروع می‌شود. درست جایی که نه تنها آرامش و آسایش خانواده بلکه جان و سلامتی فرزند نیز در خطر است و شادی و بازی‌ کودک‌ در مسیر رفت و آمد بیمارستان شکل می‌گیرد.

درست همین لحظه سخت و پرابهام مددکاران اجتماعی محک همراهی و حمایت‌شان را از کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان شروع می‌کنند و لحظه‌‌ای در این راه پرچالش که پر از امید و نا امیدی است، آنها را تنها نمی‌گذارند. مددکاران اجتماعی تلاش می‌کنند شادی و بازی دنیای کودکی خاموش نشود. همچنین آنها خانواده‌ها را از مراحل درمان آگاه‌تر می‌کنند تا بتوانند حمایت مؤثرتری از فرزندانشان داشته باشند.

ارائه خدمات حمایتی و پرداخت هزینه‌های درمان به خانواده‌ها، توجه به شرایط زندگی کودکان و تلاش برای ارتقا آن با برگزاری مراسم شاد و مفرح به مناسبت‌های مختلف، شناسایی و کمک به رفع عوارض جسمی و روانی بیماری سرطان همچنین تسهیل فرآیند آموزش کودکان در حین درمان مسئولیت‌هایی هستند که مددکاران اجتماعی در محک به عهده دارند. تا امروز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در سراسر کشور با برخورداری از همین حمایت‌ها درمان‌های پزشکی را ادامه دادند و توانستند سرطان را شکست دهند.

شاید این تصویر آشنا از شرایط خانواده‌ای که کودک مبتلا به سرطان دارد باعث شده است تا بیانیه چشم‌انداز این مؤسسه با جمله «محک حامی استوار پدران و مادرانیست که فرزند آنها به بیماری سرطان مبتلا شده است»  آغاز شود. محک با کمک و یاری نیکوکاران سقف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌مان را ۲۸ سال استوار ساخته است و مددکاران اجتماعی زیر این سقف در مسیر سخت درمان کودکان‌مان همراه و همدل هستند.

محک روز مددکاری اجتماعی را به تمام فعالان این عرصه که فعالیت‌شان باعث می‌شود تا مبارزه آدم‌ها با سختی‌های بزرگ و کوچک زندگی آسان‌تر شود تبریک می‌گوید و قدردان زحمات‌شان است.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما