0 کمک آنلاین

مشارکت همگانی افراد در سراسر جهان برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک

  • ۲۰ اسفند ۹۹
  • 4404 بازدید
  • 0 دیدگاه

آگاهی‌رسانی درباره بیماری سرطان به تمامی گروه‌ها و افراد جامعه موجب تشخیص زودهنگام می‌شود که زمینه درمان کم دردتر، کم هزینه‌تر و مؤثرتر را فراهم خواهد کرد. محک هر سال به عنوان عضو رسمی انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC)، با بهره‌مندی از توانایی‌ها، مهارت‌ها و ظرفیت‌های افراد مختلف اعم از هنرمندان، چهره‌های محبوب، ورزشکاران، متخصصان، بنگاه‌های اقتصادی، داوطلبان، سازمان‌های همکار و… تلاش می‌کند تا جامعه مدنی ایران را نسبت به سرطان، علائم بیماری و نحوه درمان آن، به خصوص درکودکان، آگاه کند.

 

يکي از روش‌هاي همراهي با کمپين محک، انتشار عکس و پيام به واسطه پوسترهايي بود که قالب آن از سوي انجمن کنترل جهاني سرطان مشخص شد. اهالی فرهنگ، هنر، ورزش، نیکوکاران، داوطلبان و کودکان محک با ساخت پوستر خاص خودشان به اين کمپين پیوستند. شریف نظام‌مافی مدیرعامل محک با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص سرطان، افزود: «در سال جاری دعوت از هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان، اصحاب رسانه، اعضای کادر درمان، شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری، مدارس، داوطلبان و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد مانند مؤسسه خيريه کسا در اصفهان، برای پیوستن به کمپین محک در دستور کار قرار گرفت؛ نتیجه این اقدام دلگرم‌کننده بود. بیش از صدها نفر از خانواده بزرگ محک که نسبت به آگاه‌سازی جامعه در خصوص بیماری سرطان دغدغه دارند، با معرفی نقش خود در مسیر حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با محک همراه شدند.»

 

وی ادامه داد: «ابراهیم حقیقی، ساعد مشکی، فرزاد ادیبی، مجید عباسی، علیرضا مصطفی‌زاده، هادی حیدری، علی رادمند، اونیش امین‌الهی و دامون خانجانراده از برجسته‌ترين طراحان گرافيک کشور در اقدامي ارزشمند، با زيباترين روش ممکن حمايت خود را از کودکان مبتلا به سرطان محک اعلام کردند. همچنین در این راستا بنياد مرتضي مميز، طراح گرافيک و تصويرگر برجسته ايراني يکي از آثار اين هنرمند فقيد را به محک اهدا کرد تا همراه کودکان مبتلا به سرطان براي گذر از روزهاي سخت درمان باشند.»

 

مدیرعامل محک گفت: «هنرمند همیشه همراه محک، مرضیه برومند، با ساخت کلیپی از نارنجی‌های اطرافش به این کمپین پیوست. همچنین تارا بهبهانی که ۱۴ سال نمایشگاه نقاشی هنرجویان خود را در محک برگزار می‌کرد، امسال برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بر فضای سایت این نمایشگاه را برپا کرد و با شعار «من پیروزم» همگام با کمپین محک شد. آزاده مؤیدی‌فرد نیز که به مانند همیشه قهرمانان کوچک‌مان را تنها نگذاشت و در فضای دیجیتال قصه‌ای با رنگ نارنجی گفت.»

 

نارنجی شدن اماکن فرهنگی و گردشگری برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان

در ادامه اقدامات محک به منظور آگاهی‌رسانی سرطان به جامعه، برخي از اماکن تاريخي، فرهنگي، هنري و تجاري به دعوت محک با نورپردازي نارنجي که رنگ منتخب انجمن کنترل جهاني سرطان (UICC) براي موضوع آگاه‌رساني درخصوص سرطان است، با شعار I am and I will همراه شدند و حمايت خود از کودکان مبتلا به سرطان را اعلام کردند. برج ميلاد، برج آزادي، خانه‌ عامري‌ها در کاشان، سردر قيصريه اصفهان، يخچال‌خانه کاشان، هتل سوريجان کاشان و مرکز خريد سانا از جمله نارنجي‌هاي ايران در اين روزها بودند. مدیرعامل محک در خصوص پیوستن دیگر مراکز ملی و بین‌المللی از کمپین افزود: «مجموعه‌های گردشگری و تفریحی دیگری نیز نظیر پالادیوم، روشا، سون سنتر و باغ کتاب نیز با نصب استندها و پخش کلیپ‌های اطلاع‌رسانی به کمپین محک پیوستند. همچنین انجمن ناکوالومی گرجستان و دانش آموزان مدرسه آفریقایی Mama Africa Pendo به دعوت محک با ارسال ویدیویی پیام همدلی و همراهی خود را به گوش جهان و کودکان محک رساندند.»

 

تأمین هزینه بورد MLC دستگاه راديوتراپي توسط نیکوکاران

نظام‌مافی افزود: «هم‌راستا با کمپيـن انجمن کنتـرل جهـاني سـرطان، با مشـارکت نيکوکاران ايران زمين، هزينه ۲۰۰ ميليون توماني بورد MLC دستگاه راديوتراپي بيمارستان محک، تأمين شد.»

وی با اشاره به ضرورت انجام رادیوتراپی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان گفت: «راديوتراپي (پرتودرماني) يکي از روش‌هاي اصلي در درمان بيماري سرطان است. اين قطعه دقت محدوده درمان راديوتراپي را بالا مي‌برد و نقش مهمي در عدم آسيب به بافت‌هاي سالم بدن در حين راديوتراپي دارد که اين موضوع موجب کاهش عوارض و ارتقاي کيفيت زندگي کودکان پس از دوره درمان مي‌شود. عمر مفيد اين قطعه بعد از حدود ۱۳۰۰ بار انجام راديوتراپي تمام مي‌شود. از آنجايي که سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ کودک در بيمارستان محک راديوتراپي مي‌شوند، اين قطعه هر ۵ يا ۶ سال يکبار مي‌بايست تعويض شود.»

 

انتشار دو کتاب «قهرمان شيمي» و «پرتودرماني» به ترجمه محک

انتشار دو کتاب «قهرمان شيمي» و «پرتودرماني» که توسط مرکز تحقيقات سرطان خون آلمان تهيه و محک آن را ترجمه کرده است، به صورت رايگان در سايت فیدیبو، یکی دیگر از اقدامات محک در راستای آگاهی‌رسانی بیماری سرطان به جامعه بود. نظام‌مافی در خصوص اهمیت انتشار این کتب اشاره کرد: «این دو کتاب به افرادی که مي‌خواهند درباره دو روش اصلي درمان سرطان کودک اطلاعات بيشتري داشته باشند و براي فرزندان خود توضيح دهند، کمک زیادی خواهد کرد.»

 

۷۶۰۰ قلک پیام محک را به گوش نیکوکاران رساندند

او در ادامه با اشاره به الصاق پیامی مبتني بر ضرورت توجه به آگاهي درخصوص سرطان به ۷۶۰۰ قلک محک گفت: «تا پايان سال ۱۳۹۸ بيش از ۷۶۰۰ کودک مبتلا به سرطان بهبوديافته‌اند، تشخيص به موقع و درمان سريع يکي از دلايل بهبودي اين کودکان است. به همين مناسبت، در هفته جهاني سرطان ۷۶۰۰ قلک پیام محک را با پیام مبتنی بر تشخیص زودهنگام به دست نیکوکاران رسانده شد.»

 

مدیر عامل محک در پایان با یادآوری کسب رتبه اول محک در بین ۱۱۰۰ عضو انجمن کنترل جهانی سرطان از ۱۷۰ کشور جهان برای اجرای کمپین سال گذشته، ادامه داد: «امسال نیز محک همچون سال گذشته توانست از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای تحقق اهداف جهانی و بشردوستانه نظیر کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان، بهره‌مند شود. ما زیر سقف محک می‌دانیم که هیچ دستاورد بزرگی بدون همراهی تمامی اعضای این خانواده بزرگ ممکن نیست. امیدواریم با این همراهی همه‌جانبه روزی برسد که تشخیص زودهنگام بیماری سرطان، باعث بهبودی هر چه سریع‌تر کودکان مبتلا به سرطان شود.»

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما