0 کمک آنلاین

همکاري محک با بيش از ۱۰۰ پزشک خون و آنکولوژي کودک در سراسر کشور

  • ۱۹ اسفند ۰۰
  • 387 بازدید
  • 0 دیدگاه

پیش از شیوع ویروس کرونا تمامی مراحل خدمات‌رسانی به کودک مبتلا به سرطان به صورت حضوری انجام می‌شد. مددکاران اجتماعی موظف و داوطلبان مددکاری محک در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کردند. اما با شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی تمامی ذیربطان‌مان و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از انتقال ویروس، فعالیت حضوری محک در برخی بیمارستان‌ها متوقف شد. دیری نگذشت تا زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی مددکاران اجتماعی به صورت غیرحضوری فراهم شد. این روزها مددکاران اجتماعی به صورت تلفنی با بیماران و خانواده‌هایشان در ارتباط‌اند و مشکلات مددکاری و روانشناختی آنها را مرتفع می‌کنند. محک تلاش کرد تا در دوران کرونا توجه به ارتقای کیفیت زندگی قهرمانان کوچکمان کاهش نیابد.

بر همین اساس مددکاران اجتماعی با همراهی بیش از صد پزشک خون و آنکولوژی کودک و همچنین کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر ایران و ارتباط مستمر با ایشان این خدمت را به ثمر می‌رسانند. این همراهان همیشگی (پزشکان و کادر درمان) کودکان مبتلا به سرطان جدید را به محک معرفی کرده تا تحت حمایت این مؤسسه قرار گیرند. مددکاران محک از طریق ارتباط تلفنی یا حضوری با خانواد‌ها نیازهای آنها را شناسایی و جهت رفع آن اقدام می‌کنند. هدف محک آن است که در هر شرایطی کیفیت ارائه خدمات حمایتی کاهش پیدا نکند. بنابراین با وجود ارتباط مستمر با خانواده‌ها، مددکاران در روزهای خاصی نیز در بیمارستان‌های تهران و شهرستان حضور می‌یابند تا در مواقع مورد نیاز به صورت حضوری خدمات حمایتی مورد نیاز کودک و خانواده را در اختیارشان قرار دهند.

پیگیری شرایط روانی کودک و خانواده و نیز آموزش آنها برای حمایت از فرزندشان و مدیریت ارتباط بیمار با دیگر اعضای خانواده نیز از دیگر اقدامات واحد مددکاری است. همه این‌ اقدامات باعث می‌شود کودکان و خانواده‌هایشان با روحیه بیشتری به درمان بیماری سرطان ادامه دهند. لازم به ذکر است خدمات محک تنها به کودکانی که در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان بستری هستند، تعلق ندارد. این مؤسسه در کلیه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودک سراسر کشور حضور دارد.

از همه پزشکان خون و آنکولوژی کودک در بیمارستان‌های سراسر کشور و سایر پزشکان و کادر درمان و شما که ارائه این خدمات را با مهر خود ممکن می‌کنید، سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما