0 کمک آنلاین

پیام رئیس هئیت مدیره به کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق)

  • ۲۱ اردیبهشت ۰۳
  • 254 بازدید
  • 0 دیدگاه

ما در محک سی و سه سال پیش پیمانی بستیم که در هر شرایطی از کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌اش حمایت کنیم و نگذاریم علاوه بر رنج بیماری و پرستاری از بیمار، کودکان و خانواده‌هایشان رنج های بیشتری را تجربه کنند. البته تحقق این هدف بدون یاری نیکوکاران نیک اندیش محک میسر نبوده است. با مهر یاوران بوده که توسعه مؤسسه محک طی سی و سال رقم خورده و اکنون در جایی ایستاده‌ایم که می‌توانیم بگوییم محک فقط تهران نیست. محک موسسه­ای به اندازه­ی همه­ی ایران و متعلق به تمام فرزندان ایران است.

ما در محک پا را از صرف ارائه خدمات درمانی و حمایتی فراتر نهاده­ایم و همواره تلاش کرده‌ایم با ارتقای دانش متخصصان محک، به درمان موثرتر، کم هزینه‌تر و کم دردتر سرطان کودکان در ایران دست یابیم. ارتقای دانش جز با پر گشودن به سوی افق­های نوین علمی در سراسر جهان میسر نمی­شود. حضور محک در کنگره‌های علمی ملی و بین‌المللی بر همین مبنا رقم خورده است.

کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) نشان عزم جدی محک برای دستیابی به برنامه‌های درمانی به‌روز و موثرتر برای درمان کودکان در ایران است. زنده­یاد پروفسور وثوق همواره به دانش‌ روز و جدیدترین برنامه‌های درمانی و دارویی توجه داشت و می‌کوشید تا با مطالعه­ی مستمر و تازه کردن ِ آموخته­هایش، مناسب‌ترین مسیر درمان را مناسب با شرایط بیماران به کار گیرد.

هیأت مدیره محک برای پاسداشت مقام علمی ایشان و تبادل اطلاعات با متخصصان برتر انکولوژی در سراسر جهان، برگزاری کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان را در سال ۱۳۹۲ تصویب کرد. بر همین اساس این کنگره دوسالانه در سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ با حضور متخصصان ملی و بین‌المللی برگزار شد. با شیوع ویروس کرونا، کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان متوقف شد و اکنون در سال ۱۴۰۳ شاهد برگزاری چهارمین دوره­ی این کنگره هستیم.

محک در سی و سالگی خود بیش از گذشته، بار امانت نیکوکاران نیک اندیش خود را روی شانه‌هایش حس می‌کند و می‌کوشد با پاسخگویی و شفافیتی که همواره سرلوحه عملکرد خود داشته، روزهایی آسوده­تر و آسان­تر را به کودکان بیمار این سرزمین و خانواده­هایشان تقدیم کند.

ضیاء متحدان

منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.