0 کمک آنلاین
پرستار بیمارستان محک

چالش‌های پرستاری را با حضور روانشناسان کمتر می‌کنیم

  • ۱۹ آذر ۰۰
  • 579 بازدید
  • 0 دیدگاه

پرستار بیمارستان محک از ۵ سال حضورش در کنار کودکان مبتلا به سرطان می‌گوید:

حدود ۱۶۰ پرستار، بهیار و کمک‌بهیار برای رساندن کودکان مبتلا به سرطان به روزهای خوش سلامتی شبانه‌روز در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک فعالیت می‌کنند. همه آنها از شغل‌ و اولین مواجهه‌شان با کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان روایت‌های متفاوتی دارند. «هدیه اکبری» یکی از جوان‌ترین آنهاست. او پس از پایان تحصیل فعالیتش را در همین بیمارستان آغاز کرد و ۵ سال از عمر ۲۶ ساله‌اش را در کنار قهرمانان کوچک مبارز با سرطان و خانواده‌هایشان گذرانده است.

 

پرستار ۲۶ ساله بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک می‌گوید: «از کودکی وقتی یکی از اعضای خانواده‌ام به بیماری مبتلا می‌شد، دوست داشتم از او مراقبت کنم. کمک به بیماران حس خوبی به من می‌داد؛ برای همین شغل پرستاری را انتخاب کردم. پس از گذراندن دوران تحصیل برای کارآموزی به بیمارستان محک آمدم. در اولین رویارویی‌ام با کودکان مبتلا به سرطان، اضطراب و افسردگی را تجربه کردم، پیش از آن تنها تصاویرشان را دیده بودم. اما پس از دیدن بهبودی‌شان انرژی و انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیتم در بیمارستان محک پیدا کردم، به کودکان علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم مسیر شغلی خودم را زیر همین سقف ادامه دهم.»

 

پرستار محک در ادامه به سختی‌های برقراری ارتباط با کودکان مبتلا به سرطان اشاره می‌کند: «یکی از سخت‌ترین لحظات در شغل ما، کمک به خانواده‌‌هایی است که برای اولین بار خبر ابتلا به بیماری سرطان فرزندشان را می‌شنوند. همچنین برقراری ارتباط با کودکی که برای اولین بار پا به محیط بیمارستان می‌گذارد بسیار دشوار است. در محک این ارتباط با کمک روانشناسان میان کودک و کادر پرستاری برقرار می‌شود. همچنین از رگ‌گیری گرفته تا حتی دیدن ریزش موهای این قهرمانان کوچک هر انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با تمام این چالش‌ها، زمانی که پا به محک گذاشتم، معصومیت روح کودکان و علاقه‌ای که نسبت به آنها داشتم باعث شد در این ۵ سال، در حد توانم برای بهبودی‌شان تلاش کنم.»

 

پرستار جوان محک در پایان پرستاری را از خودگذشتگی معنی می‌کند و می‌گوید کار کردن در محک او را صبورتر از گذشته کرده است. او می‌گوید: «برای پرستار بودن، آن هم در این شرایط سخت، باید قلب بزرگی داشت. من به همه همکارانم که در بخش‌های مختلف در تمامی بیمارستان‌های ایران فعالیت می‌کنند، خدا قوت می‌گویم. باور دارم این افراد فرشتگان خدا روی زمین هستند و برای‌شان آرزوی سلامتی دارم.»

به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما