0 کمک آنلاین
چطوری بدون در آغوش گرفتن فرزندم، بهش محبت کنم؟

چطوری بدون در آغوش گرفتن فرزندم، بهش محبت کنم

  • ۲۱ اسفند ۹۸
  • 929 بازدید
  • 0 دیدگاه

وقتی خبر شیوع کرونا در کشورمون پخش شد، همه ما دنبال راهکارهایی بودیم که از خطر ابتلا در امان بمونیم. یکی از این راهکارها کاهش تماس‌های فیزیکی مثل دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن عزیزانمون بود. این موضوع ممکنه در افراد بزرگسال دغدغه‌ای ایجاد نکنه، اما می‌تونه به بچه‌ها استرس و هراس جدایی بده. فرزندان محک هم توي بعضي از زمان هاي درمانشون ممكنه به دليل ضعف سیستم ایمنی از هر تماسی منع بشن. در این پست توصیه‌های روانشناس‌های محک برای مواجه شدن با چنین شرایطی رو با هم مرور می‌کنیم:

۱. با توجه به سن فرزندامون، دلیل این اتفاق رو براشون توضیح بدیم تا بدونن در آغوش نگرفتن‌شون ربطی به تنبیه یا دوست نداشتن‌شون نداره. ممکنه وقتی مادری از سر کار به خونه برمی‌گرده، فرزندش منتظرش باشه و بخواد با آغوش باز به استقبال مادر بره. اگه دلیل این اجتناب والدین رو بدونه، بهتر متوجه شرایط می‌شه و درک می‌کنه تماس فیزیکی با پدر و مادرش در همچین شرایطی کار درستی نیست.

۲. بهتره توی این شرایط راه‌های دیگه توجه به كودك رو جایگزین کنیم. خوندن قصه و حرف زدن با بچه‌ها می‌تونه راه خوبی باشه. بازی کردن هم یکی از روش‌هاییه که باعث می‌شه بچه‌ها در مرکز توجه باشن و احساس نکنن از محبت دور هستن.

۳. یادمون باشه هر روز با گفتن جمله «دوستت دارم» بهشون يادآورى کنیم مثل هميشه بهشون علاقه و توجه داریم. يادآورى این جمله در هر شرایط و لحظه‌ای می‌تونه احساس خوب دوست داشته شدن رو در بچه‌ها حفظ کنه.

می‌دونیم ممکنه دلمون برای روزهایی که بی‌دغدغه، عزیزانمون رو در آغوش می‌گرفتیم تنگ شده باشه. اما رعایت این نکات می‌تونه توی این روزها به سلامتی‌مون کمک کنه. مثل کودکی که به خاطر ابتلا به سرطان و طی کردن مراحل درمان مجبوره از آغوش اعضای خانوادش دور بمونه تا حالش بهتر بشه. در محک به ما ثابت شده بچه‌ها از پس این شرایط بر میان. پس شما و فرزندتون هم می‌تونین.

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما