0 کمک آنلاین
چطوری توصيه هاي بهداشتي رو رعایت کنیم اما وسواس نگیریم؟

چطوری توصيه هاي بهداشتي رو رعایت کنیم اما وسواس نگیریم

  • ۲۰ اسفند ۹۸
  • 1053 بازدید
  • 0 دیدگاه

اين روزا با شیوع ویروس کرونا، بیشتر به بهداشت خود و اطرافیانمون اهمیت می‌دیم و این اتفاق خوبی برای پیشگیری از ابتلاست. اما توی همچین شرایطی ترس و استرس زیاد می‌تونه تبدیل به وسواس فکری و عملي بشه و آزارمون بده. وسواس باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شه و همین می‌تونه احتمال ابتلا رو افزایش بده. روانشناس‌های محک به واسطه سال‌ها تجربه‌شون برای کنترل استرس و فشار عصبی خانواده‌هایی که فرزندشون به سرطان مبتلاست، توصیه‌هایی برای رهایی از وسواس فکری و عملى ناشی از فشار و استرس بالا دارن که با هم مرور می‌کنیم:

۱.​بهتره در مورد نگرانی‌هامون با همدیگه حرف بزنیم، اما سعی کنیم توی استرس‌ها غرق نشیم. حرف زدن و بیان احساسات مشترک در شرایط سخت توصیه می‌شه اما اگه ديدين احساسات منفی‌تون در زمان حرف زدن بیشتر از قبلش شد يه جاي كار غلطه و مى تونه نشونه وسواس فکری باشه. بهترين كسى هم كه مى تونه شرايط استرس رو برامون مديريت كنه خودمون هستيم.
۲.​در رعایت نکات بهداشتی میانه‌رو باشیم. افراط و تفریط در هر شرایطی می‌تونه آسیب‌ بزنه. پس فقط به توصيه‌هاى منابع معتبر عمل كنيم.
۳.​اگه احساس کردیم دچار وسواس شدیم بهتره این موضوع رو با اعضای خانواده یا افرادی که بهشون اعتماد داریم مطرح و با تعيين كارهاى بهداشتى كه لازمه سعی کنیم راه کنترل كارهاى غيرلازم رو پیدا کنیم.
۴.سعي كنيم درباره محورهاي ديگه زندگي هم با عزيزانمون حرف بزنيم.مثلا بيايد از اينكه امسال عيد رو مى خوايم با شرايط موجود چطوري برنامه ريزي كنيم و از دور هم بودن اعضا خانواده استفاده كنيم حرف بزنيم.
۵.خواب كافي و منظم، انجام فعاليت بدني، مقاومت درباره رفتارهاي وسواسي كه به اونها آگاه شديم، جلب كردن توجه به چيزهايي كه دوست داريم مثل موسيقي و كتاب و فيلم، تغذيه مناسب و منظم، شناسايي افكار وسواسي و شناسايي علت اونها روش هايى هست كه مي تونه بهمون كمك كنه.

می‌دونیم کنترل این ترس‌ها کار راحتی نیست، اما برای گذشتن از این روزهای سخت لازمه. خانواده‌ای که فرزندش به سرطان مبتلا شده هم وقتى سعی می‌کنه به استرس غلبه کنه و مدیریت زندگی رو دوباره به‌دست بگیره، فرزندش در شرایط بهتری با این بیماری مبارزه مى كنه. شما هم می‌تونین با استفاده از این راهکارها، حال روحی خودتون رو بهتر کنین.

 

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما