0 کمک آنلاین
چیکار کنم از درسش عقب نمونه؟

چیکار کنم از درسش عقب نمونه؟

  • ۱۶ اسفند ۹۸
  • 621 بازدید
  • 0 دیدگاه
تو این روزها، یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها، تعطیلی مدارس به دليل شيوع ويروس كرونا و عقب افتادن فرزندان‌شون از درس هاشونه.
 کودکان محک هم در طول درمان به‌دلیل بیماری سختشون ممکنه نتونن برای مدتی به مدرسه برن. برای همینه که روانشناس‌های محک تجربه‌ای طولانی برای حل کردن این مشکل و گذروندن این شرایط سخت دارن. این تجربه‌ها رو توی این پست باهم مرور مى كنيم:
۱.​اول از همه بهتره به خودمون یادآورى کنیم که سلامتی فرزندمون از همه چي مهم‌تره و از بودنش توى محيط خونه خوشحال باشيم.
۲.​حالا که همه مدارس تعطیلن پس فرزند ما از بقیه بچه‌ها عقب نمی‌مونه و همه در یک سطح هستن، پس سعی کنیم بیش از حد نگرانی به دل راه ندیم و خیالمون راحت باشه که آموزش و پرورش یه فکری برای برنامه تحصیلی همه بچه‌ها می‌کنه.
۳.​اين روزها که زمان بیشتری رو کنار فرزندمون توی خونه هستیم، می‌تونیم با روش‌های شاد و خلاق کاری کنیم بچه‌ها از درس دور نمونن. چجوری؟ می‌تونیم با صبر و حوصله سعی کنیم درس‌ها رو به وسیله بازی و سرگرمی با بچه‌ها مرور کنیم. درست کردن جدول، پازل و بازی‌های فکری با محتوای درسی چندتا از این روش‌های خلاقانه محسوب می‌شن. اينجورى خودمون هم از فكر و خيال دست برمي داريم.
۴.​در صورت امکان سعی کنیم بعضی از درس‌های بچه‌ها رو به‌صورت آنلاین با معلم‌هاشون پیش ببریم تا توی این مدت که فرزندمون از مدرسه دوره، خیلی از حال و هوای درس دور نشه.
می‌دونیم شرایط سختیه. اما یادمون باشه خیلی از قهرمان‌های محک تونستن در مسیر درمان، از درس و مدرسه عقب نیفتن و از روزهای سخت با موفقیت عبور کنن. پس شما هم می‌تونین. ضمنا، اگه خانواده‌های دیگه‌ای هم می‌شناسین که این دغدغه رو دارن، این پست رو براشون ارسال یا در کامنت، منشن‌شون کنین

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما