0 کمک آنلاین
چیکار کنیم با هم بحثمون نشه؟

چیکار کنیم با هم بحثمون نشه

  • ۲۲ اسفند ۹۸
  • 1959 بازدید
  • 0 دیدگاه

در روزهای که به خاطر ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدن و بسیاری از افراد سر کار نمی‌رن، موضوعی پیش میاد که قبلا کمتر بهش توجه می‌کردیم: سوءتفاهم و بحث‌های ناشی از خونه‌نشینی. باور کنیم یا نه، برامون جالب باشه یا ناراحت کننده، افراد در شرایطی که از زندگی روزمره خودشون دور شدن بیشتر به سمت بحث کردن و دلخور شدن پیش می‌رن و این یه اتفاق طبیعی توی خانواده‌هاست.
روانشناس‌های محک در زمان درمان کودکان مبتلا به سرطان با مساله تشویش و فشار در خانواده روبرو هستن و توصیه‌هایی دارن که می‌تونه برای آروم شدن روابط‌مون تو این روزها به کارمون بیاد:
۱.​بهتره با خودمون قرار بذاریم که نقد کردن همدیگه رو به زمان دیگه‌ای موکول کنیم. در شرایطی که افراد تحت استرسن، شنونده خوبی برای انتقاد نیستن. پس وقتی قراره انتقادمون نتیجه‌ای نداشته باشه بهتره صبر کنیم تا روزهای پر فشار بگذره و نقدمون رو در شرایط مطلوب‌تری به اطلاع اعضای خانواده‌ و عزیزانمون برسونیم.
۲.​در هر خونه‌ای کارهایی وجود داره که مشغله‌های روزمره به اعضای خونه اجازه انجامش رو نمی‌ده. اون‌ها رو شناسایی و بین خودمون، همسر، فرزندان‌ و سایر اعضای خانواده تقسیم کنیم تا هم سرمون گرم باشه و کار مفیدی انجام بدیم هم بحث رو تو خونه کمتر کنیم. تعمیر وسایل منزل، مرتب کردن کمد یادگاری‌های قدیمی، سر و سامون دادن به گلدون‌های خونه، آلبوم‌ها و … از کارهایی هستن که هم لذتبخشن هم باعث می‌شن فکر افراد از بحث و دلخوری دور بمونه.
۳.​ساعت‌های کمتری رو به فضای مجازی احتصاص بدین تا توجهتون به خانواده کم نشه. در شرایطی که اعضای یک خونه در کنار هم حضور دارن، توجه طولانی مدت به تلفن همراه می‌تونه باعث دلخوری اطرافیان بشه. یادمون نره خیلی از بحث‌ها در نتیجه احساس «مورد توجه نبودن» پیش میاد که می‌شه ازش جلوگیری کرد.
همراه و همدل بودن در شرایطی که همه دچار نگرانی و فشارهای عصبی هستن کار سختیه. اما در محک خانواده‌های زیادی رو دیدیم که در روزهای طولانی درمان فرزندشون همدلانه، شونه به شونه هم ایستادن و با سلامتی و خوشحالی به زندگی عادی برگشتن. پس شما هم میتونین.

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما