0 کمک آنلاین
چی‌کار کنیم که کرونا زندگی رو از یادمون نبره

چی‌کار کنیم که کرونا زندگی رو از یادمون نبره

  • ۲۳ اسفند ۹۸
  • 1019 بازدید
  • 0 دیدگاه

این روزها به خاطر پیشگیری از ابتلا به کرونا مجبوریم زمان زیادی رو به دور از کارها و فعالیت‌های مورد علاقه‌مون توی خونه بگذرونیم. همین باعث می‌شه زندگی‌هامون از ریتم همیشگی بیفته و احساس سردرگمی و کلافگی کنیم. کودکان محک هم قبل از اینکه به سرطان مبتلا بشن زندگی‌شون مثل بقیه بچه‌ها بود، اما این بیماری سخت باعث شد دنیای سخت‌تر و متفاوت‌تری جلوی چشم خودشون و خانواده‌شون شکل بگیره. روانشناس‌های محک از ابتدای ابتلای هر کودک به سرطان، سعی می‌کنن با راهکارها و توصیه‌هاشون، شیرینی زندگی رو به روزهای طولانی درمان بچه‌ها برگردونن. بیایین باهم چندتا از این توصیه‌ها رو مرور کنیم:
۱. لیستی از کارهایی که قبل از خونه‌نشینی مشغول انجامشون بودیم تهیه و سعی کنیم برای هر فعالیت روتین‌مون یه جایگزین مناسب پیدا کنیم. مثلا حالا که ورزش در باشگاه‌های ورزشی ممنوعه، به جاش ورزش در منزل رو امتحان کنیم، یا اگه امکان دورکاری داریم مشغول انجام کارهای عقب افتاده شغل‌مون بشیم.
۲. یادمون باشه این آرزوی خیلی از ماها بوده که مدتی رو به دور از مشغله‌های روزمره توی خونه سپری کنیم و به علایق خودمون توجه کنیم. حالا وقتشه! خواسته‌های خودمون وقتی کوهی از کار بیرون از خونه و وظایف و مسئولیت‌های شغلی روی دوشمون بوده رو به یاد بیاریم و انجامشون بدیم. یادمون بیاد می‌گفتیم اگه دو ماه تو خونه بودم….
۳. حواسمون باشه اگه ساعت خواب خودمون یا فرزندان و اعضای خانواده‌مون داره بهم می‌خوره، در زمان مناسب همراه همدیگه به ورزش و فعالیت‌های بدنی بپردازیم تا خستگی بعدش بهمون در خواب راحت و به موقع کمک کنه.
۴. سعی کنیم تغییرات پیش اومده در روال زندگی رو طوری مدیریت کنیم که قابل برگشت به حالت عادی باشه. قرار نیست تمام قوانین برای فرزندمون به کلی از بین بره. اون وقت باید برای تغییر اوضاع به حالت اولیه تلاش زیادی بکنیم.
درسته وقتی به اجبار توی خونه می‌مونیم با زمانی که به انتخاب خودمون بوده تفاوت‌ زیادی داره. اما بعضی وقت‌ها هماهنگ شدن با شرایط جدید می‌تونه حالمون رو بهتر کنه. مثل کودکی که بعد از مدتی یاد می‌گیره چطوری در مسیر درمان سرطان باشه اما کودکیش رو از یاد نبره. دیر یا زود این روزهای سخت هم می‌گذرن. پس بیایین با عمل کردن به این توصیه‌ها، این شرایط سخت رو به فرصتی برای لذت‌ بردن از زندگی تبدیل کنیم. یادمون یاشه، مجبوریم این روزها رو بگذرونیم، اما شاد بودن و لذت بردن در هر شرایطی به انتخاب خودمون اتفاق می‌افته.

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما