0 کمک آنلاین

کنفرانس سارکوم سروگردن فرصتی برای تصمیم‌گیری‌های درست‌تر پزشکان جوان در وقت مناسب است

  • ۲۴ مهر ۰۳
  • 31 بازدید
  • 0 دیدگاه

دکتر احمد عامری در حاشیه برگزاری کنفرانس «تازه‌های سارکوم سروگردن کودکان» این کنفرانس را فرصتی مغتنم برای استفاده پزشکان جوان از تجربه سایر استادان در اتخاذ تصمیم‌های به‌موقع و درست عنوان کرد و گفت: چنین کنفرانس‌ها با به‌روز کردن دانش و اطلاعات پزشکان راهگشای آنها برای تشخیص و درمان بهتر سارکوم کودکان هستند.

دکتر احمد عامری، دبیرعلمی کنفرانس «تازه‌های سارکوم سروگردن کودکان» در حاشیه برگزاری این رویداد بیان کرد: سارکوم‌های کودکان به‌خصوص در قسمت سروگردن چندان شایع نیستند و بنابراین در زمان مواجهه با این سرطان‌ها تصمیم‌گیری سخت‌تر است و پزشکان به همفکری و دانش بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی منجر به استفاده هرچه بیشتر پزشکان از تجربه‌های دیگر استادان می‌شود، گفت: این کنگره‌ها فرصتی برای همفکری هستند و کمک می‌کنند پزشکان جوان بتوانند در موقع مواجهه با بیمار مبتلا به سارکوم سروگردن کودکان راه درست‌تر را در پیش بگیرند و خدمت بیشتری به بیماران ارائه کنند. درمان سارکوم مولتی مدیاست و به تشخیص و درمان یک آنکولوژیست یا جراحی توسط یک جراح خلاصه نمی‌شود و مهم است از درمان چند وجهی در وقت مناسب با تصمیم‌گیری درست استفاده شود.

دبیر علمی کنفرانس «تازه‌های سارکوم سروگردن کودکان» با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تشخیص به موقع سارکوم سروگردن کودکان عنوان کرد: پیشرفت سرطان چندین مرحله دارد و اگر در مراحل اولیه شناسایی شود می‌توانیم بقای پنج ساله را برای ۸۵ درصد موارد درنظر بگیریم ولی اگر خانواده دیرتر متوجه علائم بیماری شوند شانس بهبود و بقا بسیار کم‌تر می‌شود. رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی در معرفی این بیماری به خانواده کمک کنند علائم را به موقع تشخیص دهند چراکه درباره سرطان‌های کودکان ۱۰ روز و یک هفته هم زمان کمی نیست.

کنفرانس علمی یک روزه «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان» پنج شنبه ۱۲ مهرماه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و يوئينگ ساركوم کودکان، نقش بيولو‍ژی ملكولی در درمان سیستمیک رابدوميوساركوم كودكان، كاربرد جراحی در تومورهای سينونازال كودكان عوارض كوتاه مدت و دراز مدت آن، قابليت‌ها و محدوديت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومورهای سروگردن كودكان، رادیوتراپی يوئينگ ساركوم سرو گردن کودکان(درمان و عوارض) و … در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

محک امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌های علمی، زمینه افزایش دانش و تخصص پزشکان را جهت ارائه خدمات درمانی استاندارد و منطبق با پروتکل‌های بین‌المللی برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.