0 کمک آنلاین
چجوری نسبت به واقعیت آگاه باشیم و هر حرفی رو باور نکنیم؟

چجوری نسبت به واقعیت آگاه باشیم و هر حرفی رو باور نکنیم

  • ۱۹ اسفند ۹۸
  • 685 بازدید
  • 0 دیدگاه

همه ما از وقتی خبر شیوع ویروس کرونا توی کشورمون پخش شده، با نگرانی‌های زیادی روبرو هستیم. درسته که این اتفاق، مهم و ناخوشاینده، اما باید حواسمون رو جمع کنیم تا توی این شرایط سخت هر حرف و خبری رو به راحتی باور نکنیم. در محک هم هر روز ۶ خانواده جدید با خبر ناگوار بيمارى فرزندشون مواجه می‌شن و در موقعیت سخت و نگران‌کننده‌ای قرار می‌گیرن. اما با کمک روانشناس‌ها و مددکاران محک سعی می‌کنن، اطلاعات درست كسب كنن و تعادل زندگی‌شون رو دوباره به دست بیارن و برای مبارزه فرزندشون با سرطان اماده بشن. بیایین بعضی از توصیه‌‌های مهم و کاربردی در مورد این مساله رو باهم بخونیم:

۱.​یادمون باشه تو هر شرایطی باید مراقب حال روحى خودمون باشیم. خودمراقبتی نه تنها باعث بهتر شدن روحیه خودمون می‌شه، بلکه به حال اطرافیان‌مون مخصوصا بچه‌ها کمک زیادی می‌کنه. بهتره در این شرایط منابع خبری درست رو انتخاب کنیم و در بازه‌های زمانی مناسب برای مطلع شدن از اخبار بهشون مراجعه کنیم. حواسمون باشه خوندن مداوم همه خبرها و باور کردن شایعاتی که باهاشون روبرو می‌شیم آسیب زیادی به همراه داره.
۲.​آگاهى از اخبار درست خيلى مهمه ولي برای مراقبت از خودمون و عزیزانمون تو اين روزها كه پر از نگرانیه باید مراقب درستي اخباری که پخش می‌کنیم باشیم. بچه‌ها رو هم از اخبار تلخ دور نگه داریم.
۳.​در طول روز وقتی رو برای کارهای مفید و مورد علاقه‌مون در نظر بگیریم. شاید مدت‌ها بود که دلمون می‌خواست وقت بیشتری برای خودمون داشته باشیم. البته اى كاش اين فرصت با يه دليل خوب فراهم مي شد اما حالا که این اتفاق افتاده و به اجبار از حال و هواى همیشگی پایان سال فاصله گرفتیم، بهتره برای بالا رفتن روحیه‌مون، از فعالیت‌های مورد علاقه‌مون غافل نشیم، کتاب بخونیم، آشپزی کنیم، فیلم ببینیم یا با افرادی که دوستشون داریم صحبت کنیم.

کنار اومدن با خبرهای تلخ کار راحتی نیست. اما باور کردن شایعات و گرفتار شدن در موج اخبار ناگوار نباید انتخاب ما باشه. زیر سقف محک بارها دیدیم خانواده‌ها از پس خبر تلخ بیماری فرزندشون بر اومدن و تلاش کردن تا قهرمان کوچولوشون به سلامتی برسه. شما هم می‌تونین تو سیل اخبار ناگوار از خودتون و عزیزانتون مراقبت کنین تا روزهای آروم تر برای همه مردم کشورمون برگرده.

 

كمك به كودكان مبتلا به سرطان: ‎

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما