0 کمک آنلاین
چیکار کنیم حوصله بچه‌ها توی خونه سر نره؟

چیکار کنیم حوصله بچه‌ها توی خونه سر نره

  • ۱۸ اسفند ۹۸
  • 1273 بازدید
  • 0 دیدگاه

توی روزهایی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برای بیرون رفتن مناسب نیست و بهتره توی خونه بمونیم، شاد و آروم نگه داشتن بچه‌ها برای مادر پدرها يه دغدغه است. روانشناس‌های محک از سال‌ها پیش تمركز زیادی برای پیدا کردن راه حل‌های این دغدغه گذاشتن. چون این اتفاق برای خیلی از کودکان مبتلا به سرطان پیش میاد که به دلیل ضعف سیستم ایمنی ایزوله می‌شن و حتی نمی‌تونن از اتاق‌شون در بیمارستان بیرون بیان یا ملاقاتي داشته باشن. بیایین توصیه روانشناس‌هامون رو با هم مرور کنیم تا بتونیم بهانه‌ها و بی‌حوصلگي فرزندان‌مون رو توى این روزهای سخت کمتر کنیم و حال بهتري داشته باشيم:
۱.​حالا که فرزندمون برای مدتی از خونه بيرون نمي‌ره، بهتره با در نظر گرفتن سن و موقعیت کودک، دلیل این اتفاق رو با روش‌هایی مثل قصه و نقاشی براش توضیح بدیم. یادمون باشه این قصه رو بدون عنوان کردن مسائل ترسناک و نگران‌کننده برای بچه‌ها تعریف کنیم یا روی کاغذ بیاریم. مثلا اینجوری: “یکی بود یکی نبود. یه ویروس کوچولو شیطون بود که دلش میخواست به بدن همه آدم‌ها سرک بکشه. اما آدم‌ها تصمیم گرفتن توی خونه بمونن تا ویروس کوچولو دست از شیطنت برداره و…”
۲.​تا می‌تونیم در حضور فرزندمون، اخبار نگران‌کننده و منفی رو پیگیری نکنیم. هضم بعضی از مسائل برای بچه‌ها ممکن نیست و باعث وحشت‌شون می‌شه و تو خونه موندن براشون سخت‌تر مى شه.
۳.​به بازی‌ بیشتر از قبل اهمیت بدیم. بازی‌های فکری رو با صبر و حوصله همراه فرزندمون انجام بدیم و با هم کاردستی درست کنیم. حتی می‌تونیم به همراه کل اعضای خانواده بازی‌های گروهی انجام بدیم تا هم بچه‌ها سرگرم بشن هم بزرگ‌ترها برای لحظاتی از فکر و خیال دست بردارن. بازی‌های کامپیوتری خیلی توصیه نمی‌شن، اما می‌تونن زنگ تفریحی وسط بقیه بازی‌ها باشن.
۴.​به فرزندمون مسئولیت بدیم تا کارهای کوچیک و جالب برای خونه‌تکونی رو اونها انجام بدن. درسته که خونه‌تکونی برای هیچکس کار جذابی نیست، اما بچه‌ها از این‌که کار و مسئولیتی بهشون سپرده بشه خوشحال می‌شن. حواسمون باشه اجازه بدیم اون کار رو خودشون انتخاب کنن و به شکل بازی انجام بدن. شاید فکر کنین چه کارهای رو می‌شه با همراهی بچه‌ها انجام داد. گل‌کاری، کاشت و پرورش سبزه خونگی و از اینجور کارها می‌تونه برای کودکانمون جذاب باشه.
می‌دونیم انجام اين توصيه ها راحت نیستن و نیاز به صبر و حوصله همه اعضای خونه دارن. اما امتحانش كنين و مطمئن باشين حال همه بهتر مى شه. در محک هم پدر و مادرها سعی می‌کنن با صبوری، فرزندشون رو توی روزهای سخت درمان همراهی کنن تا سیستم ایمنی‌شون قوی بشه و بتونن به خونه برگردن. پس شما هم می‌تونین.

 

كمك به كودكان مبتلا به سرطان:

پرداخت آنلاین
‎شماره کارت بانک ملی: ٠٥٩٠-٩٩٥٠-٩٩١١-٦٠٣٧
‎شماره حساب بانک پارسيان: ٨١٠٤٤٤٤٩
‎پرداخت از طریق کد تلفن همراه: #۲۳۵۴۰*۷۳۳*
شماره تماس: ٢٣٥٤٠-٠٢١
گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما