0 کمک آنلاین
با یاد پروفسور وثوق پزشک شدم

با یاد پروفسور وثوق پزشک شدم

  • ۱۶ آبان ۰۰
  • 1005 بازدید
  • 9 دیدگاه

محمدرضا، کودک مبتلا به سرطان ۲۰ سال پیش و پزشک ۳۳ ساله امروز است. ۱۳ ساله بود که علائم تب و تنگی نفس باعث شد تا نتونه هم‌پای دوستای مدرسه‌اش فوتبال بازی کنه. اوایل فکر می‌کردن یه سرماخوردگی ساده است تا بعد از یک ماه که نشانه‌ها بیشتر شد. مراجعه به پزشک و انجام سی‌تی‌اسکن، آغاز راه درمان محمدرضا بود.
پزشکان، پروفسور «پروانه وثوق» را به اونها معرفی کردن؛ پس اونها از استان مازندران به تهران و بیمارستان علی‌اصغر اومدن تا درمان رو شروع کنن. محمدرضا در کنار مادرش که مددکار اجتماعی بهزیستی بود و قبل از پسرش همراه بیمارای دیگه بود، با سرطان مبارزه کرد.
رفتار و منش پروفسور وثوق انقدر روی محمدرضا اثر گذاشت که وقتی بعد از ۱۰ ماه شیمی‌درمانی، بدون عود مجدد، قطع درمان شد، به مدرسه برگشت و با علاقه درس‌های تجربی رو خوند و رشته پزشکی رو دنبال کرد.
کودک دیروز محک یک پزشک عمومی شده و بیشترین گرایشی که دوست داره در دوره تخصص و فوق تخصص دنبال کنه، آنکولوژی اطفاله.
محمدرضا به ما می‌گه: «اون روزها پروفسور وثوق به من و خانواده‌ام بسیار کمک کرد. حتی ابتدایی‌ترین مراحل بستری رو برامون با صبر و حوصله انجام داد. ایشون بسیار با حوصله بود. و به عنوان یک پزشک این روزها وقتی یادش می‌افتم تمام تلاشم رو می‌کنم تا شبیه‌شون باشم.»
محمدرضا اعتقاد داره که این روزا بیش از هر زمان دیگه‌ای همراهی مردم جامعه با کادر درمان احساس می‌شه و می‌گه: «امیدوارم در کنار همه مردم بتوانیم خیلی زود به شرایط عادی برگردیم و پایان بیماری را جشن بگیریم.»
شما برای پزشک بهبودیافته جوانمون چه پیامی دارین؟

دیدگاه‌ها

  1. پاسخ
    ریحانه یاوری 2 سال پیش

    باسلام خیلی خرسندم از اینکه بهبود کامل پیدا کردین و این چنین موفق شدین
    واسه تمام فرشته های محک و همینطور پسر خودم آرزو درمان و بهبود کامل دارم و ان شا الله روزی مثل شما موفق و عاقبت بخیر بشن و دیگ هیچ بیماری به آغوششون برنگرده و تنها تنها سلامتی دامن گیر همگی شون باشه??????

    • پاسخ
      مؤسسه خیریه محک 2 سال پیش

      با سلام و احترام
      از توجه‌تان به پیام محک صمیمانه سپاسگزاریم. برای پسر عزیزمان آرزوی سلامتی داریم. امیدواریم همه کودکان مبتلا به سرطان به قله سلامتی و بهبودی برسند. قدردان همراهی‌تان هستیم.

  2. پاسخ
    جمیله امینیان 2 سال پیش

    سلام خیلی از شنیدن سلامتی شما و اینکه راه خانم دکتر وثوق را دنبال کردید خوشحال شدم آرزو دارم که مانند خانم دکتر برای خودتان و جامعه مفید باشید همیشه سلامت و موفق باشید

  3. پاسخ
    Saba shirini 2 سال پیش

    به به?
    واقعا لذت میبریم و افتخار میکنیم

  4. پاسخ
    بهروز 2 سال پیش

    شاد ، تندرست و سرفراز باشید

  5. پاسخ
    محمودی نژاد 2 سال پیش

    واقعا خوشحالم و باید بگم داستان زندگی ایشون برای من تاثیر گذاره
    امیدوارم همیشه سالم و تندرست و پیروز باشند

  6. پاسخ
    شقایق 2 سال پیش

    محمد رضا جان
    داستان های فوق العاده از تلخ ترین و تاریک ترین قسمت زندگی شکل میگیرند و با یک پایان خوب همراه هستند چه زیبا که با بیماری مقابله کردی و چه زیباتر به این موفقیت رسیدی و برای جامعه فردی موفق و مفید شدی امیدوارم که سراسر زندگیت پر از سلامتی باشه و با عشق و محبت به بیمارها رسیدگی کنی

  7. پاسخ
    سما 2 سال پیش

    برای محمدرضای توانمند و همه‌ی بچه‌های معصوم و کارکنان بزرگوار محک آرزوی سلامتی و بهروزی دارم ??

    • پاسخ
      مؤسسه خیریه محک 2 سال پیش

      با سلام و احترام
      از نیت نیک و همراهی شما با کودکان مبتلا به سرطان محک در این روزهای سخت و از اینکه به وبسایت محک مراجعه می‌کنید، صمیمانه سپاسگزاریم.

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما