0 کمک آنلاین

شناخت انواع حساسیت‌ها در برقراری ارتباط با بیمار مبتلا به سرطان

  • ۲۱ آذر ۰۲
  • 107 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک در طول بیش از سی سال ارائه‌ی خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور، لزوم برقراری ارتباطی مؤثر و صحیح با کودکان و خانواده‌هاشون رو درک کرده است. بخش مهمی از فرآیند بهبودِ کودکان، نیازهای روان‌شناسانه‌ آن‌ها است که بتوانند با موقعیت دشواری که درگیرش هستند، به خوبی مواجه شوند، آن را بپذیرند و به روال عادیِ کودکی برگردند. نتیجه‌ی تجربیات واحد خدمات حمایتی محک در این سال‌ها، شناخت انواع حساسیت‌ها در برقراری ارتباط با بیمار مبتلا به سرطان است.

نوع صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با بیمار مبتلا به سرطان می‌تواند برای والدین و مراقبین او، موضوع حساسی باشد. برای همین در ادامه، چند نکته‌ اصلی برای برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان مبتلا به سرطان را برای شما آماده کرده‌ایم.

  1. مهم‌ترین نکته این است که واکنش‌های غیرمنتظره را از خودتون دور کنید و سعي كنيد احساسات و هيجانات خود را مديريت كنيد و برای صحبت کردن با فرزند مبتلا به سرطان خود آرام و متمرکز باشید.
  2. سعی کنید با راهنمایی گرفتن از متخصصین، اطلاعات بیشتری را در خصوص بیماری و فرآیند‌های درمان سرطان كسب كنيد و در خصوص راه‌های درمان و عوارض مربوط به درمان بيشتر آگاه شوید. این اطلاعات به شما کمک می‌كند تا صحبت‌های سازنده‌تری انجام دهید.
  3. عواطفتان را بيان كنيد و نشان دهید که درد و رنج فرزندتان را درک می‌کنید. شما با ابراز همدلی، به بیمار اطمینان می‌دهید که برای شما تا چه حد احوال او مهم است و در کنار او خواهيد ماند.
  4. به فرزندتان این امکان را دهید تا احساسات و ترس‌هایش را با شما به اشتراک بگذارد. این روش ممکن است کمک کند که با شما در خصوص وضعیتی که در آن قرار دارد صحبت کند و احساس کنترل بيشتري روی شرایط خود داشته باشد.
  5. با فرزندتان درباره‌ی نتایج و پیش‌بینی‌های روند درمان او صحبت کنید، اما از ارائه‌ی پیش‌بینی‌های نامعقول خودداری کنید.
  6. با توجه به سن وتحول رشدي فرزندتان،‌ به او فرصت دهید تا سؤالات خود را مطرح کند. سعی کنید سؤال‌هایش را با صبر بپذیرید و بهترین پاسخ‌ها را برای پرسش‌هایش ارائه کنید. در صورتی كه به پاسخ سوالاتش آگاه نبودید هرگز جوابی را ندانسته ندهید و به او بگویید كه پاسخ سوالش را نمي‌دانيد و نياز دارید تا به دقت پرسشش را بررسي کنید و جواب درست را به او بگویید.
  7. دقت کنید که اطلاعات صادقانه،‌ شفاف و قابل فهمی را به فرزندتان منتقل کنید. شما با کمک گرفتن از تصاویر، کتاب‌ها یا سایر منابع، می‌توانید به فهم و درک بیشتر فرزندتان کمک کنید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید بهترین ارتباط را با فرزند در حال درمان‌تان برقرار کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.