0 کمک آنلاین

کودک ماه-فضانورد کوچک محک

  • ۴ فروردین ۹۳
  • 732 بازدید
  • 0 دیدگاه

با لبخندی گفت:‌ «یکی از کارهای مهم من در محک این بود که همه را بخندانم. »
ابوالفضل کودک ۱۳ساله محک که شش ماه است قطع درمان شده از روزهای بیماری و و درمان‌اش در محک می‌گوید:

«وقتی به محک آمدم فهمیدم که خیلی متفاوت از بیمارستان قبلی‌ای است. وارد فضای جدیدی شده بودم که شبیه هیچ بیمارستانی نبود. در و دیوار رنگی، عروسک، اتاق بازی و دوستان مهربان. در محک فقط با هم سن و سالان خودم بستری بودم و هیچ مریضی که آدم بزرگ باشد نبود. در بین بچه‌ها دوستان زیادی پیدا کردم. صبح ها وقتی به شیمی درمانی می‌رفتم بعد از تزریق سرم همه با هم بازی و شیطونی می‌کردیم و مسابقه می‌دادیم و من هم همه را می‌خنداندم.»

خواهر ابوالفضل که همراه همیشگی او در مسیر درمان بود گفت:‌ «از وقتی ابوالفضل به دنیا آمد من همیشه احساس می‌کردم باید از برادر کوچکترم مراقبت کنم. روزی که متوجه بیماری او شدم اول فکر کردم نوعی کم خونی است اما وقتی تابلوی بیمارستان محک و کلمه سرطان را دیدم بسیار مضطرب و مشوش شدم. چون تعریف و دیدگاه درستی از بیماری سرطان نداشتم. وقتی وارد محک شدم با راهنمایی بخهش خدمات حمایتی و مددکاران و روانشناسان متوجه شدم سرطان هم مثل بیماری‌های دیگر درمان پذیر است. آنها در آرامش و روحیه خانواده ما بسیار مؤثر بودند. روز به روز امیدوارتر شدیم و همه دست به دست هم دادیم تا همراه محک کاری کنیم که درمان ابوالفضل تداوم یابد و امروز این تلاش‌ها نتیجه داد.»

خواهر ابوالفضل در ادامه از حال و هوای محک گفت: «روزهایی که در محک بودم با دوستان زیادی از قومیت‌های مختلف آشنا شدم. چون از همه جای ایران به محک می‌آیند. از دوستانم در محک آذری یاد گرفتم، غذاهای شهرهای مختلف را یاد گرفتم. بعد از ظهرها در لابی بخش می‌نشستیم و به هم آموزش زبان‌ها و هنرهای مختلف می‌دادیم.»

وقتی از ابوالفضل پرسیدیم که می‌خواهد در آینده چه کاره شود کمی فکر کرد و گفت: «من دوست دارم فضا نورد شوم تا نادیدنی‌های دنیا را ببینم. وقتی فضا نورد شوم به محک می‌آیم تا کودکان محک را به فضا ببرم. شاید هم کودکان محک با تلسکوپی که در اتاق بازی است بتوانند من را در ماه ببینند. »

هم اکنون ابوالفضل ۶ ماه است که قطع درمان شده و برای معاینه‌های دوره‌ای به محک می‌ آید و چشم به آینده‌ای پر از موفقیت دارد.

به امید روزی که موفقیت‌های ابوالفضل کودک امروز محک را در بزرگ‌ترین پروژه‌های فضایی دنیا به خانواده بزرگ محک تبریک بگوییم.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما