0 کمک آنلاین

اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در تشخیص علائم سرطان باید دقیق و حساب‌شده باشد

  • ۲۲ مهر ۰۳
  • 30 بازدید
  • 0 دیدگاه

دکتر محمدتقی خورسندی آشتیانی در حاشیه برگزاری کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان بر نقش رسانه‌ها در تشخیص علائم این بیماری تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در تشخیص علائم سرطان باید به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها هم موارد را جدی بگیرند و نیز واهمه بی‌دلیل پیدا نکنند.

دکتر محمدتقی خورسندی آشتیانی، رئیس کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان در حاشیه برگزاری این رویداد عنوان کرد: شانس بقا در سارکوم‌های کودکان کمتر است ولی این نوع سرطان‌ها نادر هستند. با توجه به کم بودن موارد ابتلا به سارکوم در کودکان، به ارتباط‌های دانشگاهی ملی و بین‌المللی نیاز داریم تا پزشکان و استادان آنکولوژیست، جراح و رادیوتراپیست فعال در درمان این بیماری از بیمارستان‌ها و کشورهای مختلف بتوانند در قالب کارهای تحقیقاتی تیمی از تجربه یکدیگر استفاده کنند تا به نتایج بهتری دست یابند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  همچنین با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تشخیص علائم این بیماری گفت: البته اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در این زمینه باید دقیق و حساب‌شده باشد و به‌گونه‌ای برنامه‌سازی کنند که خانواده‌ها بدون ترس و واهمه بی‌جهت، به موقع علائم را شناسایی و به پزشک مراجعه کنند تا شاهد روند درمان کم‌عارضه‌تر و سریع‌تر باشیم.

کنفرانس علمی یک روزه «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان» پنج شنبه ۱۲ مهرماه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و يوئينگ ساركوم کودکان، نقش بيولو‍ژی ملكولی در درمان سیستمیک رابدوميوساركوم كودكان، كاربرد جراحی در تومورهای سينونازال كودكان عوارض كوتاه مدت و دراز مدت آن، قابليت‌ها و محدوديت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومورهای سروگردن كودكان، رادیوتراپی يوئينگ ساركوم سرو گردن کودکان(درمان و عوارض) و … در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

محک امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌های علمی، زمینه افزایش دانش و تخصص پزشکان را جهت ارائه خدمات درمانی استاندارد و منطبق با پروتکل‌های بین‌المللی برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.