0 کمک آنلاین

ممیزی داخلی

  • ۲۸ اردیبهشت ۰۰
  • 8675 بازدید
  • 0 دیدگاه

از آنجایی که مؤسسات خیریه منابع خود را از جامعه دریافت می‌کنند همواره موظف به رعایت اصل پاسخگویی و شفافیت در قبال تمامی ذیربطان هستند. آنها بایستی ضمن گزارش‌دهی دقیق به جامعه همواره اطمینان حاصل کنند که از بهترین و دقیق‌ترین روش‌های عملکرد و فرایندهای کاری برای تبدیل اثربخش‌تر کمک‌های اهدایی و منابع دریافتی به خدمات گروه‌های هدف بهره می‌برند. مؤسسه خیریه محک که همواره خود را در قبال اعتماد نیکوکاران موظف می‌داند تلاش می‌کند تا از روش‌های مختلف عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهد؛ حسابرسی مستقل سالیانه، بازرسی بین‌المللی، حضور داوطلبانه در ممیزی‌ها، استانداردها و ارزیابی‌های داخلی و بین‌المللی از جمله این روش‌هاست. همچنین حضور واحد ممیزی داخلی در سازمان می‌تواند روش اطمینان‌بخش دیگری باشد که در تحقق این هدف مؤثر است.
واحد ممیزی داخلی در محک با نظارت مستقیم هیأت‌مدیره، وظیفه بررسی و ارزیابی مستقل موضوعات ارجاعی و فعالیت‌هاي سازمان را منطبق با منشور فعالیت ممیزی داخلی، با فرآیندی تعریف شده به عهده دارد. ممیزی داخلی فعالیتی مستقل و بی‌طرف است که با هدف بهبود عملکرد، مصرف بهینه منابع و اطمینان‌بخشی و مشاوره به منظور ارزش‌افزایی و بهبود عملیات، و همچنین ارزیابی مدیریت ریسک و کنترل آن شکل گرفته است. به بیانی ساده‌تر ارزیابی فرآیندهای کاری و اثربخشی آنها در راستای اهداف محک یکی از مهم‌ترین کارکردهای این واحد است.
در اجراي پیاده‌سازي برنامه استراتژیک ۱۴۰۰-۱۳۹۶ سازمان، پیشنهاد استقرار واحد ممیزی داخلی مطابق با گزارشات حسابرسی مستقل سال‌های گذشته ارائه شد و این واحد از تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۹ فعالیت خود را در محک آغاز کرد. ممیزی داخلی به منظور اطمینان از ارائه خدمات شایسته‌تر به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها شکل گرفته است.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما