0 کمک آنلاین

حضور دوباره مرکز پذیره نویسی محک در استان گیلان

  • ۱۱ آذر ۰۰
  • 472 بازدید
  • 0 دیدگاه

مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک بار دیگر از ۱۰ تا ۱۳ آذر ماه به گیلان می‌رود تا مردم این استان بتوانند اطلاعات ژنتیکی خود را در بانک HLA محک ثبت کنند.

استقبال بی‌نظیر بیش از ۱۳۰۰ نفر از هم‌وطنان‌مان در استان گیلان در ماه گذشته به منظور اهدای نمونه خون و پیوستن به پویش ملی «هم‌خون»، موجب شد این مرکز برای دومین بار از ۱۰ تا ۱۳ آذر در پژوهشکده گیلان‌شناسی حضور یابد.

 

داوطلبان اهداکننده سلول‌های بنیادی خون‌ساز که شرایط عضویت را دارند، با حضور در این پژوهشکده می‌توانند نجات بخش زندگی باشند. در صورت سازگاری نمونه این افراد با فرد نیازمند به پیوند، این موضوع طی تماسی به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. پیش از این محک در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۴۰۰ برای دریافت نمونه به گیلان سفر کرده بود.

 

ثبت اطلاعات افراد از نژاد‌ها و قومیت‌‎‌های مختلف یکی از چالش‌های مهم در مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز است. چرا که افراد از هر نژادی که باشند برای یافتن نمونه‌ سازگار در بین نیاهای خود شانس بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل هر چه اطلاعات ژنتیکی افراد بیشتری در بانک‌ HLA و مراکز پذیره‌نویسی ثبت شده باشد، بیماران نیازمند به پیوند بیشتری درمان خواهند شد.

 

مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز با بهره‌مندی از ظرفیت‌ جامعه مدنی ایران شکل گرفته است تا امکان استفاده رایگان برای فرزندان محک و سایر بیماران نیازمند به پیوند فراهم شود و علاوه بر دریافت‌کنندگان، اهداکنندگان نیز بتوانند با مشارکت خود، روش جدید کمک به همنوع را تجربه کنند. به امید روزی که دیگر هیچ بیماری نیازمند به پیوندی از زندگی بازنماند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما