0 کمک آنلاین

روز پرستار مبارک

  • ۱۹ آذر ۰۰
  • 463 بازدید
  • 0 دیدگاه

پرستاری از مشاغل دشوار است و پرستاری برای فرزندان محک چه در بیمارستان محک و یا در سایر بیمارستان‌های دارای بخش خون و انکولوژی کودک در ایران از دشوارترین این دشوارها. چرا؟
چون بسیاری از کودکان نازنین محک در سنی نیستند که با پرستارشان ارتباط کلامی برقرار کنند. پرستاران در این شرایط تنها با تکیه بر نشانه‌ها و استفاده از تجربیاتشان پی به حال بیمار کوچکشان می‌برند. از سوی دیگر، دیدن درد کودکان، نیرویی فراتر از حد معمول می‌خواهد و این بر دشواری و حساسیت پرستاران محک و پرستاران همراه فرزندان محک در همه کشور می‌افزاید.
پرستاران محک، هم‌هدف و هم‌گام با همه‌ی پرستاران جهان به منشور اخلاقی جهانی پرستاری پایبندند، منشوری که وظایف پرستاران را در پنج بند تعریف می‌کند: اشاعه‌ی سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، بازسازی و حفظ سلامت، کاهش درد، حراست از زندگی و کرامت انسان. موسسه‌ خیریه محک از بدو تاسیس، یکی از بهترین‌ها بودن را هدف خود قرار داده است و اکنون پرستاران دلسوز ، متعهد و متخصص محک نیز می‌کوشند تا با بیشترین پایبندی به منشور جهانی پرستاری، بهترین الگوی مراقبت از کودک مبتلا به سرطان را ارائه دهند.
پرستاران با دانش و مهارت مراقبتى و شناخت بيمارى و مهارت‌های ارتباطى در حوزه سلامت دوشادوش پزشكان و تيم پاراكلينك براى درمان و ارتقاء سلامت بيماران تلاش می‌کنند و گذشت و جانفشانى‌های آنان برهيچكس در ايران و جهان پوشيده نيست.

روز پرستار بر این فداکاران دلسوز مبارک باد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما