0 کمک آنلاین

بهداشت روان، یک ضرورت انکارناپذیر در سازمان­های بزرگ

  • ۱۲ خرداد ۰۳
  • 346 بازدید
  • 0 دیدگاه

محک بیش از سه دهه است که با کمک نیکوکاران گرامی به ارائه خدمات حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان پرداخته و در این حوزه تجربیات فراوانی کسب کرده است. علاوه بر فرزندان محک که ذیربط اصلی این سازمان هستند، منابع انسانی نیز از سرمایه‌های ارزشمند محک به شمار می‌روند و به عنوان یکی از پنج ارزش بنیادین  سازمان شناخته می‌شوند ؛ بر همین اساس و جهت ارتقاء سطحِ بهداشت روانی منابع انسانی محک، بیش از یک سال است که اتاق سلامت کارکنان مؤسسه‌ی محک در محل این مؤسسه افتتاح شده است. این اتاق، با حضور داوطلبانه‌ی دکتر معصومه فارسی‌نژاد، دکترای روان‌شناسی عمومی و مدرس دانشگاه، تلاش می‌کند تا با بهبود حالِ روحی و روانِ کارکنان محک، به حضور مؤثرتر ایشان در محل کارشان کمک کند.

نیاز به مشاوره‌ها و درمان‌های روان‌شناسانه، از نیازهای اساسی امروز کشورمان است. به گفته‌ی دکتر معصومی‌نژاد، عوامل گوناگونی مانند مشکلات ایجاد شده در دوران کرونا، دست‌دردست هم داده‌اند تا تعادل زندگی افراد به هم بخورد و عملکردِ آنان در زمینه­های گوناگون تحت‌الشعاع این مشکلات قرار بگیرد. شناخت بهتر افراد از خودشان، که در طول جلسات مشاوره و بررسی‌های روان‌شناسی متخصصان اتاق سلامت کارکنان به دست می‌آید، مهارت‌های زندگی فردی را افزایش می‌دهند: «زمانی که، به قول معروف، حالِ آدم‌ها خوب باشد، کیفیت جنبه‌های مختلف زندگی‌شان از جمله فعالیتِ شغلیِ آن‌ها پله‌پله بهبود می‌یابد که این خواسته‌ی مطلوبِ هر سازمانی‌ست. محک هم‌سو با دیگر سازمان‌های پیشرو، اهمیتِ بالایی برای سلامتِ روانِ کارکنان خود قائل است.»

تاکنون کارکنان بیش از ۱۵ بخش گوناگون در مؤسسه‌ی محک، به طور مستمر از خدماتِ اتاق سلامت کارکنان استفاده کرده‌اند و محک در تلاش است با اطلاع‌رسانی بیشتر درباره‌ی خدمات اتاق سلامت کارکنان، آنها را هر چه بیشتر با خدمات این بخش آشنا کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.